پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
PaidVerts



ساخت شماره تماس فیلیپین برای شما در تمامی شبکات اجتماعی

کاملا قانونی- با پشتیبانی 24ساعته به مدت3ماه

3,000 تومان

ساخت شماره تماس آمریکا برای شما در تمامی شبکات اجتماعی

کاملا قانونی- با پشتیبانی 24ساعته به مدت3ماه

4,000 تومان

ساخت ربات اختصاصی تلگرام برای شما

+پشتیبانی روزانه تا 1ماه

1,000 تومان

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

۵ راه برای افزایش طول عمر باتری HTC One M9
نوشته شده در شنبه 6 تير 1394
بازدید : 1464
نویسنده : alinn

۵ راه برای افزایش طول عمر باتری HTC One M9

 افزایش طول عمر باتری

 HTC One M9

گوشی  HTC One M9 تلفن همراه بی نظیری است ولی برای هشت ساعت کار مداوم قطعا شارژ ندارد و ممکن است که در وسط کار خاموش شود.

حال ما 5 راه کار برای افزایش طول باتری شما پیشنهاد می دهیم

 

لطفا جهت خواندن مطلب به ادامه ی مطلب بروید

به ادامه ی مطلب بروید

 


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ترفند ها , ترفند تلفن همراه , مقالات , تلفن همراه , htc , ,
:: برچسب‌ها: ۵ راه برای افزایش طول عمر باتری HTC One M9 , راه های افزایش طول عمر باتری , چگونه باتری خود را حفظ کنیم , باتری , نگه داشتن شارژ تلفن همراه , ۵ راه برای افزایش طول عمر باتری ,



آموزش زبان ++c _ گام دوم
نوشته شده در یک شنبه 14 دی 1393
بازدید : 1707
نویسنده : alinn



روش ساخت بنر تبلیغاتی در فتوشاپ + فیلم
نوشته شده در دو شنبه 8 دی 1393
بازدید : 1598
نویسنده : alinn

چگونه در فتوشاپ بنر طراحی کنیم

چگونه بنر تبلیغاتی طراحی کنیم

چگونه در فتوشاپ فایلgifبسازیم

آموزش فتوشاپ

یکی از نرم افزارهایی که بسیاری از بنرهای تبلیغاتی موجود در اینترنت را با آن می سازند نرم افزار معروف فتوشاپ می باشد.این نرم افزار توانایی های زیادی را در این زمینه دارد.حال تیم دانلود ایرانی آموزش ساخت بنر با فرمت gif را برایتان گذاشته است.تا کار شما را بسیار راحت کند.

برای گام اول نرم افزار فتوشاپ را باز کنید:

عکس

 

سپس از  بخش fileبر روی new کلیک کنید و ابعادی که می خواهید بنر شما باشد را باز کنید

معمولا از ابعاد240*120 برای بنر های عمودی و 468*60 برای بنر های افقی استفاده می شود

 

فیلم در  ادامه ی مطلب می باشد

 

لطفا جهت دیدن ادامه ی توضیح به ادامه ی مطلب بروید

به ادامه ی مطلب بروید


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: روش ساخت بنر تبلیغاتی در فتوشاپ , بنر تبلیغاتی , بنر , تبلیغ , چگونه بنر تبلیغاتی طراحی کنیم , طراحی بنر تبلیغاتی رایگان , طراحی , بنر , آموزش ساخت بنر تبلیغاتی , دانلود ایرانی , دانلود , آموزش , آموزش فتوشاپ ,



آموزش زبان ++c
نوشته شده در جمعه 5 دی 1393
بازدید : 1489
نویسنده : alinn

آموزش برنامه نویسی

آموزش نرم افزار نویسی

چگونه یک بازی بنویسیم

آموزش++c

آموزش زبان برنامه نویسی

امروزه تمام نرم افزارها ، بازی های رایانه ای و... توسط برنامه نویسی ساخته می شود.تیم ما به دلیل علاقه ی بسیاری از افراد به زبان برنامه نویسی این زبان را در حدود 16 پست در اختیار شما  به صورت تصویری قرار داده و در آخرین پست نرم افزار نوشتن برنامه را برای شما قرار خواهیم داد.

آموزش

 

جهت مطالعه ی این زبان ساده ولی به مقدار اندک پیچیده از دانلود ایرانی به ادامه ی مطلب بروید

به ادامه ی مطلب بروید


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , زبان++c , ,
:: برچسب‌ها: آموزش زبان برنامه نویسی , زبان برنامه نویسی , آموزش زبان رایانه , چگونه زبان برنامه نویسی یاد بگیرم , چگونه برنامه بنویسیم , جزوه ی مختصر و کوتاه برنامه نویسی , جزوه ی مفید و کوتاه برنامه نویسی , چگونه برای اندروید برنامه بنویسم ,



آموزش زبان html-گام سوم
نوشته شده در شنبه 22 آذر 1393
بازدید : 1191
نویسنده : alinn

زبان html در عصر امروز اهمیت زیادی در نوشتن صفحات وب و دستکاری آن ها دارد.حال ما آموزش قسمت سوم این زبان ساده را برای شما علاقمندان به این زبان گذاشتیم.امیدوارم لذت ببرید

 

 

توضیح

هرگونه کپی برداری بدون درج منبع شرعا حرام است

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , زبان html , ,
:: برچسب‌ها: آموزش اچ تی ام ال , آموزشhtml1 , html2 , html3 , html4 , html5 , آموزش زبان وب , وب سایت نویسی , آموزش وب سایت نویسی , آموزش اچ تی ام ال به صورت مختصر , آموزشhtml به صورت مختصر ,



آموزش html-گام دوم
نوشته شده در پنج شنبه 20 آذر 1393
بازدید : 1227
نویسنده : alinn

زبان اچ دی ام ال برای طراحی صفحات وب کاربرد دارد و امروزه افراد زیادی به این زبان توجه دارند.حال ما امروز آموزش قسمت دوم این زبان را گذاشتیم.

توضیح

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , زبان html , ,
:: برچسب‌ها: html , web html , آموزش اچ تی ام ال , اج تی ام ال , آموزش نرم افزار , آموزش زبان وب نویسی , آموزش زبان وب نویسی ,



آموزش تصویری html-گام اول
نوشته شده در یک شنبه 25 آبان 1393
بازدید : 1178
نویسنده : alinn

سلام.امروز آموزش html را برای شما گذاشتم.در دنیای امروز در عالم وبلاگ و وب نویسی اگر انسان از زبان html هیچ چیز بلد نباشد بسیار لنگ است و نمی تواند هیچ کاری در اینترنت انجام دهد.حال برای رفع این نیاز شما ما آمروز آموزش این زبان را گذاشتیم

این آموزش به صورت تصویری می باشد و هیچ نیازی به دانلود ندارد

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , زبان html , ,
:: برچسب‌ها: html , web html , آموزش اچ تی ام ال , اج تی ام ال , آموزش نرم افزار , آموزش زبان وب نویسی , آموزش زبان وب نویسی ,



بازدید : 1049
نویسنده : alinn

آموزش 25 ترفند مفید و  کاربردی در نرم افزار فتوشاپ

 

عکس


کسانی که به گرافیک و نرم افزارهای آن علاقه دارند حتما نام فتوشاپ ، نرم افزار معروف Adobe را زیاد شنیده اند. شاید بسیاری این نرم افزار را بهترین برنامه برای اصلاح و تغییرات عکس های خود بدانند. پس دست به کار شوید و 25 ترفند بسیار مفید درباره این نرم افزار را در سایت سرزمین دانلود بیاموزید.

نکته 1 :
● چگونه یک قسمت از یک سند را که از چند لایه تشکیل شده کپی کنیم :
وقتی منطقه ای از یک سند را انتخاب کنید و برای انجام عمل کپی کلیدهای Ctrl+C را می فشارید آن منطقه تنها از لایه انتخابی کپی می شود . اما اگر شما بخواهید از تمام اجزای لایه ها در آن قسمت در یک لایه جدید کپی داشته باشید می توانید با افزودن کلید Shift به کلیدهای Ctrl+C این کار را انجام دهید .

نکته 2 :
● اسناد خود را در کنار هم مشاهده کنید :
در ابتدای تاریخ فوتوشاپ ( زمان زندگی دایناسورها ) وقتی تعدادی سند را باز می کنید فوتوشاپ آنها را به صورت جلوی هم نمایش می دهد . یعنی تصاویر یکی پس از دیگری در جلوی هم باز می شوند که این روش Cascading نام دارد . اما اگر بخواهید به طور مثال 4 تصویر باز شده خود را کنار هم قرار دهید کافیست از منوی Windows منوی Documents را باز کرده و گزینه Tile را انتخاب کنید .

نکته 3 :
● حالت ارائه طرح به مشتری در فوتوشاپ :
زمان آن فرا رسیده که طرح نهایی خود را به مشتری نشان دهید اما دوست ندارید مشتری بداند که شما با فوتوشاپ کار کرده اید . دلیل این امر این است که مشتری بلافاصله میگوید : (( با فوتوشاپ کار می کنید ؟ همسایه من هم این برنامه را دارد )) و معنای این حرف این است که پس همسایه من هم می تواند این طرح را بدون صرف هزینه برایم انجام دهد . برای اینکه بتوانید از حالت ارائه تصویر در فوتوشاپ بهره بگیرید می توانید کلید F را در صفحه کلید دو بار فشار داده و یک بار کلید Tab را بزنید .
مشاهده می کنید که دور طرح را زمینه ای سیاه پوشانده و منوها حذف شده اند.

نکته 4 :
● رفت و آمد بین اسناد :
اگر با بیش از یک سند کار می کنید می توانید با فشردن کلیدهای Ctrl+Tab بین اسناد رفت و آمد کنید .

نکته 5 :
● مشاهده لایه فعال و مخفی کردن بقیه لایه ها :
اگر سند چند لایه ای دارید می توانید تنها لایه ای را که روی آن کار می کنید مشاهده کنید . این کار را می توانید با فشار کلید Alt و کلیک روی آیکن چشم در پالت Layers لایه مورد نظر انجام دهید . برای مشاهده مجدد تمامی لایه ها این کار را دوباره تکرار کنید .

نکته 6 :
● ایجاد انتخابهای دایره شکل :
زمانی که یک دایره رسم می کنید فوتوشاپ دایره را به طور پیش فرض از نقطه ای که کلیک می کنید رسم می کند . شما می توانید با نگاه داشتن کلید Alt در زمان رسم دایره ، دایره را از مرکز رسم نمائید . اگر می خواهید دایره شما کاملا گرد باشد می توانید از کلید Shift استفاده کنید .

نکته 7 :
● حذف راهنماهای خط کشی :
اگر در طرحتان ده ها راهنما برای خط کشی دارید و اکنون قصد حذف کردن آنها را دارید لازم نیست آنها را یکی یکی به بیرون از محیط سند درگ کنید ، بلکه می توانید از منوی View گزینه Clear Guides را انتخاب کنید .

نکته 8 :
● تغییر تنظیمات Quick Mask :
اگر می خواهید رنگ قرمز در محیط Quick Mask محل انتخاب شما باشد یا اگر می خواهید از رنگ دیگری برای محیط Quick Mask استفاده کنید کافی است بر روی آیکنی که توسط آن وارد این محیط می شوید دابل کلیک کنید .

نکته 9 :
● حرکت لایه انتخابی در بین لایه ها :
با استفاده از کلید ]+Ctrl می توانید لایه انتخابی خود را به زیر لایه زیرین خود انتقال دهید و با کلید [+Ctrl می توانید لایه انتخابی را به بالای لایه های بالایی انتقال دهید .

نکته 10 :
● مخفی کردن حالت انتخاب :
برای این کار کافی است پس از انجام عمل انتخاب کلیدهای Ctrl+H را بفشارید . در این حالت انتخاب شما حذف نمی شود بلکه تنها از دید پنهان می گردد و با هر بار نگاه داشتن کلید موس بر روی آن یا درگ کردن آن دوباره ظاهر می گردد .

 

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ترفند ها , ترفند نرم افزار , , ,
:: برچسب‌ها: فتوشاپ , آموزش فتوشاپ , Photoshop , آموزش ترفند های فتوشاپ , آموزش , نرم افزار , آموزش رایگان , ترفند های کاربردی در فتوشاپ ,



آموزش excel-گام دوازدهم-گام آخر
نوشته شده در چهار شنبه 14 آبان 1393
بازدید : 1524
نویسنده : alinn

صفحه بندی و چاپ برگه ها در اکسل، یکی از عملیات مهمی است که باعث می شود تحلیل های آماری به طور مطلوب و دلخواه کاربر بر روی برگه ها چاپ شود. اکسل امکانات زیادی جهت تنظیم خصوصیت های صفحه و چاپ آنها ارائه می دهد. در این درس به بررسی این تنظیمات می پردازیم.

تعیین ناحیه چاپ
گاهی اوقات در یک برگه اطلاعات زیادی وارد می شود که در مواردی مایل به چاپ همه آنها نیستیم. با استفاده از یک امکان اکسل، می توانیم ناحیه ای را به عنوان «ناحیه چاپ» مشخص کرده و فقط آن را چاپ کنیم. برای اینکار ابتدا ناحیه مورد نظر را از برگه انتخاب کرده و سپس از زبانه Page Layout و از بخش Page Setup روی دکمه Print Area کلیک كنید. سپس از دو گزینه موجود، گزينه Set Print Area را انتخاب كنيد. بدین ترتیب ناحیه انتخابی چاپ مشخص می شود.

حذف ناحيه چاپ
برای حذف ناحیه چاپ شده نیز کافیست که مسیری که در بالا توضیح داده شد را طی کرده و از منوی Print Area گزینه Clear Print Area را انتخاب کنید.
جدا کردن صفحات با استفاده از امکانPage Break

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , excel , ,
:: برچسب‌ها: آموزش , آموزش اکسل , اکسل , اکسل2013 , دانلود , آموزش نرم افزار , آموزش نرم افزار اکسل , EXCEL , EXEL , EXCEL2013 ,



آموزش excel-گام یازدهم
نوشته شده در دو شنبه 12 آبان 1393
بازدید : 1400
نویسنده : alinn

یکی از امکانات اکسل، ایجاد و مدیریت لیست ها است. منظور از لیست، جدول حاوی اطلاعات است که معمولا سطرهای آن را «رکورد» و ستون های آن را «فیلد» می نامند. منظور از «رکورد» مجموعه داده های وارد شده در یک سطر و منظور از فیلد نیز مجموعه داده های وارد شده در ستون ها است.

برای ایجاد یک لیست نیاز نیست عملیات خاصی انجام دهید. تنها باید هنگام ورود داده ها نکاتی را رعایت کنید تا اکسل مجموعه اطلاعات وارد شده را یک لیست در نظر بگیرد. به طور مثال، سطر اول را عنوان لیست درنظر گرفته و تیتر فیلد‌ها را در آن وارد کنید. رکورد‌ها را زیر هم وارد کرده و دقت کنید که سطر خالی بین داده ها وجود نداشته باشد.
در هنگام ایجاد لیست، اکسل دو قابلیت مفید دارد که برای سهولت در وارد کردن اطلاعات کاربرد دارند. قابلیت نخست که AutoComplete نام دارد، برای وارد کردن داده های متنی تکراری یا مشابه به کار می رود. به عنوان مثال، در لیست زیر و در هنگام پر کردن داده ها، با وارد کردن حرف «م» اکسل کلمه «مرد» را که قبلا تایپ کرده اید، پیشنهاد می دهد. کافیست که کلید Enter را فشار دهید تا این کلمه در سلول درج شود.

قابلیت دیگر، کاربرد گزینه Pick From Drop-down List است. از این گزینه برای وارد کردن اقلام تکراری استفاده می شود. به عنوان مثال در تصویر زیر هنگام پرکردن سلول B۶ بر روی آن کلیک راست می کنیم و سپس بر روی گزینه Pick From Drop-down List کلیک می کنیم.

 

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , excel , ,
:: برچسب‌ها: آموزش , آموزش اکسل , اکسل , اکسل2013 , دانلود , آموزش نرم افزار , آموزش نرم افزار اکسل , EXCEL , EXEL , EXCEL2013 ,



آموزش excel-گام دهم
نوشته شده در دو شنبه 12 آبان 1393
بازدید : 1794
نویسنده : alinn

یکی از قابلیت های مهم نرم افزار اکسل، رسم نمودار براساس داده های موجود در صفحه گسترده است که به تجزیه و تحلیل داده ها کمک می کند و می تواند سبب ارزیابی و مقایسه ساده تر و سریع تر داده ها شود. در این درس با انواع نمودار در اکسل و کار با آنها آشنا خواهیم شد.

درج نمودار
برای درج نمودار ابتدا باید اطلاعات آن را در سلول ها وارد کنیم.فرض کنید می خواهیم نموداری با مشخصات زیر ایجاد کنیم:
میزان بارندگی در شهرستان ارومیه
• ارومیه ۳۹۳
• خوی ۲۸۳
• ماکو ۳۳۳
• مهاباد ۳۶۱
• پیرانشهر ۶۸۴
• تکاب ۳۸۷
• سردشت ۹۴۳
• نقده ۳۴۲
• سلماس ۵۶۴
• قره ضیالدین ۳۲۴
• میاندواب ۲۷۶
• چالدران ۳۵۱
• بوکان ۲۱۴
• کهریز ۳۳۹
• اشنویه ۴۲۱
برای اینکار ابتدا داده ها را در صفحه گسترده وارد کرده و آنها را انتخاب می کنیم. سپس از زبانه Insert و از بخش Chart، نمودار مورد نظرمان را انتخاب می کنیم. همانطور که می دانید، در ریاضی می توان برای داده ها نمودارهایی از قبیل میله ای، دایره ای، خطی، ستونی و... درج کرد. اکسل نیز این نمودارها را پشتیبانی می کند. ما برای این مثال از یک نمودار ستونی (Column) استفاده می کنیم.

با کلیک بر روی دسته نمودارهای Column کادری باز می شود که در آن انواع نمودارهای ستونی دیده می شود. این نمودارها عبارتند از: نمودارهای ستونی دو بعدی، ستونی سه بعدی، استوانه ای، مخروطی و هرمی.

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , excel , ,
:: برچسب‌ها: آموزش , آموزش اکسل , اکسل , اکسل2013 , دانلود , آموزش نرم افزار , آموزش نرم افزار اکسل , EXCEL , EXEL , EXCEL2013 ,



آموزش excel-گام نهم
نوشته شده در دو شنبه 12 آبان 1393
بازدید : 1435
نویسنده : alinn

در این درس به معرفی و کاربرد برخی از توابع اکسل می پردازیم. شما به کمک این توابع می توانید عملیات ریاضی را به راحتی انجام بدهید.

تابع SUM
این تابع مجموع مقادیر عددی را محاسبه می کند. ساختار این تابع به شکل زیر است: SUM (Number ۱, Number ۲,…)
ورودی های این تابع یک مقدار عددی است.
از این تابع می توان مجموع مقادیر موجود در سلول های مجاور یا غیر مجاور را محاسبه کرد.
مثال برای سلول های مجاور:
SUM (A۱:B۳)

مثال برای سلول های غیر مجاور:

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , excel , ,
:: برچسب‌ها: آموزش , آموزش اکسل , اکسل , اکسل2013 , دانلود , آموزش نرم افزار , آموزش نرم افزار اکسل , EXCEL , EXEL , EXCEL2013 ,



آموزش excel-گام هشتم
نوشته شده در دو شنبه 12 آبان 1393
بازدید : 1339
نویسنده : alinn

همانطور که پیشتر اشاره شد، برنامه اکسل برای انجام محاسبات ریاضی، از امکاناتی نظیر «فرمول نویسی در سلول ها» استفاده می کند. در این درس با امکانات محاسباتی اکسل و کار با فرمول ها آشنا خواهیم شد. به طور کلی، فرمول ها از عملگرهای ریاضی، عددها و یا آدرس سلول ها تشکیل می شوند.

روش درج فرمول در سلول ها
برای درج فرمول در یک سلول، ابتدا کاراکتر مساوی = را تایپ می کنیم و سپس فرمول را طبق قواعدی که در این درس خواهیم آموخت، به سلول وارد می کنیم. همانطور که در تصویر زیر می بینید، پس از وارد کردن کاراکتر مساوی در سلول E۱۳ می توان از نوار فرمول، یکی از فرمول های پیش فرض اکسل را انتخاب کرد.

پس از درج فرمول، نرم افزار اکسل، فرمول وارد شده را محاسبه کرده و در پایان نتیجه را در همان سلول نمایش می دهد. هر فرمول ممکن است دارای اجزایی همچون مقادیر ثابت، آدرس سلول ها، عملگرها و توابع باشد.

مقادیر ثابت
مقادیر ثابت مقادیری هستند که ثابت بوده و تغییر نمی کنند. این مقادیر می توانند عددی یا متنی باشند. در فرمول نویسی باید مقادیر ثابت متنی را بین دو علامت " قرار دهیم. در این صورت محاسبه ای روی این مقادیر انجام نمی شود.

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , excel , ,
:: برچسب‌ها: آموزش , آموزش اکسل , اکسل , اکسل2013 , دانلود , آموزش نرم افزار , آموزش نرم افزار اکسل , EXCEL , EXEL , EXCEL2013 ,



آموزش excel-گام هفتم
نوشته شده در دو شنبه 12 آبان 1393
بازدید : 1350
نویسنده : alinn

برنامه اکسل قادر است داده هایی را از منابع نرم افزاری گوناگون همچون نرم افزار Access و Word و یا صفحات وب و پرونده های متنی را در برگه ها وارد و فعال کند. در این درس علاوه بر یادگیری درج این منابع اطلاعاتی در برگه ها، با برخی از گزینه های زبانه Insert همچون درج جدول، درج تصویر، درج نمادهای ریاضی و درج اشکال در اکسل آشنا می شویم.
درج یا قرار دادن اطلاعات در جدول
از آنجا که یک صفحه گسترده به طور کلی خود یک جدول است، شاید درج جدول در یک صفحه گسترده چندان ضروری به نظر نرسد. اما گاهی لازم است بخش هایی از صفحه گسترده را با جدول هایی تفکیک کنید. این جدول ها را می توان رنگ بندی کرد تا نمایش اطلاعات به شیوه راحت تری باشد.
برای درج یک جدول ابتدا باید ستون هایی که می خواهید آنها را در جدول درج کنید را انتخاب کنید. سپس از زبانه Insert گزینه Table را کلیک کنید. در تصویر زیر سلول های G۷ تا H۱۴ انتخاب شده اند.

اکنون از زبانه Insert گزینه Table را کلیک کنید. در این صورت پنجره ای باز می شود که سوال «Where is the data for your table» به معنای «داده های شما برای جدول کجاست؟» از شما پرسیده می شود. در همین پنجره سلول های G۷ تا H۱۴ نوشته شده است. با کلیک بر روی دکمه OK جدول شما ایجاد می شود.

همانطور که در تصویر فوق می بینید، زبانه مخفی Design به زبانه های موجود در اکسل اضافه شده است. گزینه های این زبانه برای ویرایش جدول درج شده به کار می رود. مثلا از گزینه های بخش Table Styles برای تفکیک رنگی سلول ها و از گزینه های بخش Table Styles Optionبرای متمایز کردن سلول های داخلی با یکدیگر استفاده می شود.
درج تصویر و اشکال گرافیکی
برای درج تصویر در یک سند اکسل از زبانه Insert بر روی گزینه Picture کلیک کنید.

 

عکس


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , excel , ,
:: برچسب‌ها: آموزش , آموزش اکسل , اکسل , اکسل2013 , دانلود , آموزش نرم افزار , آموزش نرم افزار اکسل , EXCEL , EXEL , EXCEL2013 ,



آموزش excel-گام ششم
نوشته شده در یک شنبه 11 آبان 1393
بازدید : 1470
نویسنده : alinn

در قسمت قبلی آموختیم که چگونه برگه ها را ایجاد و جابجا کنیم، چگونه تغییر نام بدهیم و قوانین نام گذاری ها و مواردی از این دست را آموختیم. در این جلسه ارتباط دادن بین برگه های مختلف و رمز گذاری برگه های اکسل را باهم یاد می گیریم.
در برخی پروژه ها لازم است که میان دو برگه، ارتباط برقرار کنید. منظور از ارتباط این است که هر تغییری در مقادیر سلول های یک برگه اعمال کردید، این تغییرات به طور خودکار در برگه مرتبط با آن نیز اعمال شود. برای ارتباط اطلاعات در دو برگه، ابتدا برگه مبدا که حاوی اطلاعات است را فعال کنید. سپس سلول یا سلول هایی که می خواهید با برگه مقصد مرتبط کنید را انتخاب کرده و آنها را Copy کنید. در تصویر زیر سلول های A۱ تا A۱۰ و B۱ تا B۱۰ به منظور ارتباط انتخاب شده اند.

اکنون به برگه مقصد (در اینجا Sheet ۲) رفته و سپس سلول های مورد نظر را انتخاب کرده و پس از کلیک راست، گزینه Paste را انتخاب کنید. در این حالت نمادی که به Smart Tag شناخته می شود، فعال خواهد شد. بر روی این نماد کلیک کنید و سپس گزینه Link Cells را انتخاب کنید.

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , excel , ,
:: برچسب‌ها: آموزش , آموزش اکسل , اکسل , اکسل2013 , دانلود , آموزش نرم افزار , آموزش نرم افزار اکسل , EXCEL , EXEL , EXCEL2013 ,



آموزش excel-گام پنجم
نوشته شده در یک شنبه 11 آبان 1393
بازدید : 1415
نویسنده : alinn

برای تسلط بیشتر به یک پروژه اکسل، علاوه بر کار با سلول ها، لازم است که کار با برگه ها یا Sheetها را نیز بیاموزید. در این درس شیوه کار با برگه ها را بررسی می کنیم.

جابجایی بین برگه ها
همانطور که می دانید، پس از ایجاد یک سند اکسل، به طور پیش فرض ۳ برگه ایجاد می شود. پس از اجرای برنامه، یکی از برگه ها فعال است. اما ممکن است شما بخواهید برگه دیگری را مشاهده کنید. با کلیک بر روی زبانه هر برگه یا Sheet می توان آن را فعال کرد. در برخی پروژه ها ممکن است با برگه های زیادی سرکار داشته باشید. در این صورت بهتر است از کلیدهای میانبر Ctrl+Page Down و Ctrl+Page Up برای حرکت در بین برگه ها استفاده کنید.

تغییر نام برگه ها
هر سند برگه هایی دارد که به طور پیش فرض به نام های Sheet ۱ و Sheet ۲ و... نامگذاری شده اند. برای تغییر این نام ها کافیست که بر روی نام قبلی دو بار کلیک کنید تا واژه مورد نظر به حالت تغییر نام و با زمینه سیاه مشخص شود. سپس نام مورد نظرتان را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید.

قوانین نامگذاری
۱- نام باید حداكثر ۳۱ كاراكتر باشد.

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , excel , ,
:: برچسب‌ها: آموزش , آموزش اکسل , اکسل , اکسل2013 , دانلود , آموزش نرم افزار , آموزش نرم افزار اکسل , EXCEL , EXEL , EXCEL2013 ,



آموزش excel-گام چهارم
نوشته شده در یک شنبه 11 آبان 1393
بازدید : 1543
نویسنده : alinn

قالب بندی به تنظیمات درون یک سلول، قالب بندی سلول می گویند. به طور مثال وقتی اعداد را سه رقم سه رقم با علامت كاما جدا كنيم، سلول را به یک نوعی «قالب بندی» کرده ایم. تنظیمات قالب بندی می تواند شامل رنگ، اندازه، نوع داده و... باشد.

شیوه نمایش اعداد، تاریخ و ساعت در یک سلول
در زبانه Home و در بخش Number گروهی گزینه وجود دارد که برای شیوه نمایش اعداد، تاریخ و ساعت در یک سلول از آنها استفاده می شود. در تصویر زیر کاربرد گزینه های زبانه اول توضیح داده شده است.

بررسی گزینه های دیگر بخشNumbering

 

دانلود ایرانی


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , excel , ,
:: برچسب‌ها: آموزش , آموزش اکسل , اکسل , اکسل2013 , دانلود , آموزش نرم افزار , آموزش نرم افزار اکسل , EXCEL , EXEL , EXCEL2013 ,



آموزش excel-گام سوم
نوشته شده در جمعه 9 آبان 1393
بازدید : 1587
نویسنده : alinn

همانطور که پیشتر اشاره شد، یک سلول می تواند یک «مقدار» یا یک «فرمول» را بپذیرد. برای وارد کردن داده در یک سلول، کافیست که بر روی آن سلول کلیک چپ کنید و سپس داده مورد نظر را تایپ کنید. برای اینکه داده مورد نظر را در نهایت به سلول اختصاص دهید، باید پس از وارد کردن، یکی از کلیدهای Enter یا Tab از صفحه کلید را فشار دهید.
در صورتی که کلید Enter را انتخاب کنید، بعد از اینکه داده به سلول اختصاص داده شد، مکان نما در سلول زیرین قرار می گیرد. در صورتی که کلید Tabرا انتخاب کنید، داده به سلول اختصاص داده شده و مکان نما در سلول بعدی قرار می گیرد.

ویرایش سلول ها
در درس اول گفتیم که از نوار فرمول برای نشان دادن محتوای سلول استفاده می شود.

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , excel , ,
:: برچسب‌ها: آموزش , آموزش اکسل , اکسل , اکسل2013 , دانلود , آموزش نرم افزار , آموزش نرم افزار اکسل , EXCEL , EXEL , EXCEL2013 ,



آموزش excel-گام دوم
نوشته شده در جمعه 9 آبان 1393
بازدید : 1518
نویسنده : alinn

در درس قبل با محیط، بخش ها و زبانه های اصلی نرم افزار اکسل آشنا شدیم. در این درس با اصطلاحات و عبارات بیشتری آشنا خواهیم شد. در عین حال کار با سلول ها را خواهیم آموخت و چند تمرین نیز انجام خواهیم داد. در ابتدا به معرفی صفحه های گسترده و یا همان شیت ها می پردازیم، بعد از آشنایی با انواع اطلاعات به انجام عملی کارها و فرمول نویسی ها خواهیم پرداخت.

صفحه گسترده
به طور کلی به صفحات جدول بندی شده ای که قابلیت انجام محاسبات ریاضی را دارند صفحه گسترده می گویند. نرم افزار اکسل یک نرم افزار «صفحه گسترده» است که می توانید داده ها را به صورت سطر و ستون در آن وارد کنید و سپس بر روی داده های تان عملیاتی مانند محاسبات ریاضی، مرتب سازی، دسته بندی و... را انجام دهید. همچنین می توانید برای درک بهتر عملیات و نتایج ریاضی، داده هایتان را بر روی نمودار نشان داده و در نهایت آن را چاپ کنید.

آشنایی با انواع اطلاعات
پیش از آنکه به بررسی «سلول ها» در اکسل بپردازیم، بهتر است با انواع اطلاعاتی که می توان در یک سلول وارد کرد آشنا شویم. اطلاعاتی که می توان در یک سلول وارد کرد از دو حالت خارج نیست: یا مقدار است و یا فرمول.

مقدار
داده های ثابتی که در یک سلول وارد می کنید را «مقدار» گویند. مقدارها به چهار بخش «عدد»، «متن»، «تاریخ» و «ساعت» تقسیم می شوند. در زیر به بررسی این مقادیر می پردازیم.

مقادیر عددی

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , excel , ,
:: برچسب‌ها: آموزش , آموزش اکسل , اکسل , اکسل2013 , دانلود , آموزش نرم افزار , آموزش نرم افزار اکسل , EXCEL , EXEL , EXCEL2013 ,



آموزش excel-گام اول
نوشته شده در جمعه 9 آبان 1393
بازدید : 1417
نویسنده : alinn

آشنایی با نرم افزار
نرم افزار اکسل، یکی از نرم افزارهای بسته مجموعه آفیس (Office) محصول شرکت مایکروسافت است که در دسته برنامه های اداری (Desktop Application) این مجموعه قرار دارد. از این برنامه برای انجام محاسبات ریاضی و کشیدن نمودار به وسیله ابزارهای گرافیکی استفاده می شود. اکسل توانایی انجام محاسبات دشوار ریاضی را دارد و کمتر کسی است که برای ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات حسابداری و یا ریاضی، از اکسل استفاده نکرده باشد.

معرفی بخش ها و زبانه های اصلی و آشنایی با محیط برنامه
همانطور که در تصویر زیر می بینید، در صفحه اصلی یک سند اکسل، گزینه ها و ابزارهایی وجود دارد که در زیر به طور خلاصه کاربرد هر مورد را توضیح می دهیم. برخی از این گزینه ها نیاز به توضیح مفصل تر دارد که در درس های بعدی با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

شماره ۱: نخستین دکمه که در گوشه سمت چپ و بالای سند اکسل دیده می شود، دکمه Microsoft Office Button است. اگر بر روی این دکمه کلیک کنید، پنجره کوچکی مشاهده خواهید کرد که با استفاده از گزینه های موجود در آن، می توان سند جدیدی ایجاد کرد، یا سندی که قبلا کار کرده اید را باز و ویرایش کرد. به طور کلی گزینه های موجود در این پنجره دستورات اصلی برای مدیریت فایل مانند ذخیره، چاپ، بستن سند و... را در بر دارد.

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , excel , ,
:: برچسب‌ها: آموزش , آموزش اکسل , اکسل , اکسل2013 , دانلود , آموزش نرم افزار , آموزش نرم افزار اکسل , EXCEL , EXEL , EXCEL2013 ,



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد