پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
PaidVerts



ساخت پک استیکر شما با نوشته

2,000 تومان

با این ربات دیگر هیچ نیازی به بازی کردن خود شما نیست

 +پشتیبانی تا1ماه

3,500 تومان

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آموزش تصویری فتوشاپ گام هجدهم_رتوش عکس
نوشته شده در شنبه 12 مهر 1393
بازدید : 1923
نویسنده : alinn

آموزش رتوش عکس

photoshop

بسم تعالی

با توجه به درخواست بازدید کنندگان بخش مقدماتی آموزشهای فتوشاپ در چند روز آینده کامل می شود و علاقه مندان به یادگیری فتوشاپ می توانند از آموزشهای بخش مقدماتی استفاده کنند .در این بخش آموزش 3 ابزار smudge.blur.sharpen را به طور کامل توضیح می دهیم .ابزار smudge عملکرد کشیدن یک انگشت در یک نقاشی آبرنگ را شبیه سازی می کند . این ابزار یک رنگ از ناحیه را می گیرد و آن را در جهتی که درگ می کنید می کشد .

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی ,



بازدید : 1793
نویسنده : alinn

آموزش تصویری Patch Tool فتوشاپ

photoshop

بسم تعالی

با ابزار Patch می توان یک ناحیه انتخاب شده از تصویر را که با یک ناحیه دیگر بازسازی نمود. همانند ابزار Healing ابزار Patch نیز عملیات Texture ، روشن کردن و سایه دار کردن را همزمان بر روی پیکسل های نمونه برداری شده انجام می دهد .
در هنگام بازسازی تصویر با استفاده از ابزار Patch برای داشتن نتیجه بهتر ، سعی کنید ناحیه های کوچکتری را انتخاب نمایید . طریقه بازسازی یک ناحیه با بکار گیری ابزار Patch به قرار زیر است :
1.ابزار Patch را انتخاب نمایید . این ابزار در گروه Clone Stamp Tool می باشد .
2. یکی از موارد زیر را انجام دهید .
در تصویر ناحیه ای که می خواهید بازسازی کنید را انتخاب نمایید و در نوار Option  گزینه Destination را انتخاب نمایید .

3. برای تغییر ناحیه انتخاب شده به روشهای زیر عمل نمایید
برای اضافه کردن به ناحیه انتخاب شده ، در هنگام درگ ناحیه جدید کلید Shift را پایین نگه دارید .
برای کم کردن از ناحیه انتخاب شده ، در هنگام درگ کردن در ناحیه انتخاب شده کلید Alt را پائین نگاه دارید .
برای تعیین ناحیه مشترک دو ناحیه انتخابی در هنگام درگ کردن ناحیه دوم ، کلیدهای Shift ,Alt را پایین نگاه دارید .
4. اشاره گر را در ناحیه انتخاب شده قرار داده و یکی از موارد زیر را انجام دهید :
اگر گزینه Source در نوار Option انتخاب شده است ناحیه انتخاب شده را به ناحیه ای درگ کنید که می خواهید از آنجا نمونه برداری شود . بعد از رها کردن کلید ماوس ، ناحیه دوم به طور اتوماتیک جایگزین ناحیه انتخاب شده اولی می گردد .
اگر گزینه Destination در نوار Option انتخاب شده است ناحیه انتخاب شده را به ناحیه ای درگ کنید که می خواهید ناحیه انتخاب شده اولی جایگزین ناحیه دومی گردد .

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی , آموزش ابزار پچ تولز فتوشاپ ,



بازدید : 2186
نویسنده : alinn

آموزش ابزار Healing Brush فتوشاپ

photoshop

بسم تعالی

استفاده از ابزار healing brush
با ابزار healing brush بازسازی قسمتی از تصویر با استفاده از نمونه برداری از یکسل های نزدیک آن قسمت امکان پذیر است .این ابزار ، همانند ابزار Clone عمل می کند با این تفاوت که عمل Texture ، روشن کردن و سایه دار کردن پیکسل های نمونه بازسازی شده از تصویر همانند سایر قسمت های تصویر به نظر خواهد رسید .
برای بکار گیری ابزار healing brush  به صورت زیر عمل نمایید :
1. ابتدا healing brush را از جعبه ابزار انتخاب نمایید .
2.از طریق نوار Option قلم موی مورد نظر را تنظیم کنید .(در تصویر زیر مشخص شده است )
3. نوع آمیختگی رنگ را از فهرست کشویی Mode و از نوار option انتخاب نمایید .
4. برای بازسازی ار روی پیکسل های تصویر جاری گزینه Sampled را انتخاب کنید و برای جیگذاری پیکسل ها با یک طرح ، گزینه Pattern را انتخاب نمایید .

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی , آموزش ابزار مداد فتوشاپHealing Brush , آموزش برداشتن چین و چروک صورت در فتوشاپ ,



بازدید : 2021
نویسنده : alinn

آموزش رنگ ها در فتوشاپ

photoshop

بسم تعالی

در دنیای واقعی ، وقتی قلم مو را مدتی بر روی نقطه ای قرار می دهید ، ممکن است اتفاقهای متفاوتی رخ دهد.بسته به نوع رنگ ، میزان کدر بودن آن ،خشک یا مرطوب بودن رنگ لایه قبلی و سایر عوامل ممکن است نتیجه کار را به صورتهای مختلفی ظاهر کند. در فتوشاپ با استفاده از حالتهای آمیختگی رنگ می توانید تمام این حالتها را کنترل کنید.چنانچه از درس قبل به خاطر دارید در نوار Option مربوط به ابزارهای نقاشی و ویرایش ،انتخاب Mode وجود داشت که توسط آن می توانستید حالت آمیختگی نهایی رنگها را تعیین کنید و حالا وقت آن رسیده است که آمیختگی رنگها را بررسی نماییم .

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی , آموزش رنگ عکس ,



بازدید : 1976
نویسنده : alinn

آموزش ابزار Art History Brush در فتوشاپ

photoshop

بسم تعالی

قصد داریم در قسمت مقدماتی آموزش فتوشاپ تمام ابزارها را به طور کامل با انجام چند تمرین ساده برای علاقه مندان به فتوشاپ توضیح دهیم.یکی دیگر از این ابزارهای ،ابزار Art history brush می باشد که به شما اجازه می دهد که از داده های موجود در یک موقعیت History یا یک Snapshot استفاده کنید . در شکل زیر این ابزار نشان داده شده است .

برای بکار گیری ابزار Art history brush به صورت زیر عمل نمایید :
1- در پالت History ، ستون سمت چپ یکی از حالت ها یا یکی از snapshotها را برای به کارگیری آن به عنوان منبع داده برای Art history brush کلیک نمایید. در این صورت آیکن Brush در آنجا ظاهر می شود .

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی , آموزش ابزارArt History Brush , Art History Brush ,



بازدید : 2031
نویسنده : alinn

آموزش تصویری فتوشاپ

photoshop

بسم تعالی

رنگهای پیش زمینه و پس زمینه
هر زمان که با فتوشاپ کار می کنید دورنگ فعال در اختیار دارید که عبارتند از رنگ پیش زمینه (Background Color ) و رنگ پس زمینه (Foreground) .رنگ پیش زمینه رنگی است که برای ترسیم ،پر کردن داخل شکل و انتخاب رنگها بکار می رود ورنگ پس زمینه برای پر کردن به صورت gradient و پر کردن محل پاک شدگی از تصویر در هنگام استفاده از Eraser بکار می رود .

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی , آموزش رنگ تصویر در فتوشاپ ,



آموزش تصویری فتوشاپ گام دوازدهم_ابزار پاک کن
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 1937
نویسنده : alinn

آموزش ابزار پاک کن فتوشاپ

photoshop

بسم تعالی

ابزار های پاک کن به نام های Eraser و Magic Eraser به شما اجازه می دهند تا ناحیه ای از نقاشی را به صورت Transparency یا به رنگ Background پاک کنید. اگر ناحیه ای به صورت Transparency پاک شود آن ناحیه همانند شیشه یا طلق بدون رنگ خواهد بود و هر چیزی که در زیر آن باشد نشان داده خواهد شد .

ابزار Eraser
ابزار Eraser رنگ پیکسل هایی که بروی آن درگ می کنید را تغییر می دهد . اگر شما در  Background یا در لایه ای که با Transparency قفل شده کار می کنید رنگ پیکسل ها به رنگ Background تغییر پیدا خواهد کرد .
برای بکار گیری ابزار Eraser به صورت زیر عمل کنید :

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی , آموزش ابزار پاک کن فتوشاپ ,



آموزش تصویری فتوشاپ گام یازدهم_ابزار مداد
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 1892
نویسنده : alinn

آموزش ابزار مداد فتوشاپ

photoshop

بسم تعالی

همان طور که میدانید گرچه فتوشاپ برنامه ای برای ویرایش تصویرها می باشد اما علاوه بر ابزارهای ویرایش همانند سایر برنامه های گرافیکی ، دارای امکاناتی است که کاربر می تواند نقاشی خود را به صورت ابتدا به ساکن ایجاد نماید.

ابزار Pencil
 برای استفاده از ابزار Pencil به صورت زیر عمل نمائید :

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی , آموزش ابزار مداد فتوشاپ ,



آموزش تصویری فتوشاپ گام دهم_ابزار Free Transform
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 2275
نویسنده : alinn

آموزش ابزار Free Transform فتوشاپ

photoshop

بسم تعالی

ابزار Transform
اینکه تصویر شما همواره اندازه و شکل مورد نظرتان را داشته باشد ، در فتوشاپ به طور گسترده مورد نیاز واقع می شود.هنگام کپی کردن تصویری بر روی تصویر دیگر ، معمولا بزرگ یا کوچک بودن آن ضرروی می باشدحتی ممکن است لازم باشد کمی آن را در جهت اقی بکشید و یا حتی کج بودن برج پیزا را صاف کنید .همچنین ممکن است نیم رخ سمت چپ صورت فردی را به نیم رخ سمت راست تبدیل و یا موضوعی را وارونه کنید. فقط با استفاده از چند دستور و چند کلیک ساده ماوس می توانید تمام این کارها و حتی کارهای بیشتری را انجام دهید. در این درس تمام کارهای گفته شده را به شما توضیح می دهم .

تغییر اندازه ناحیه انتخابی
 شما می توانید اندازه موضوع انتخاب شده تغییر دهید.برای انجام اینکار ابتدا باید موضوع مورد نظر یا بخشی از تصویر که باید اندازه آن تغییر داده شود را در حالت انتخاب شده قرار دهید .برای انتخاب می توانید از هر کدام از ابزارهای انتخاب که مناسب تشخیص می دهید استفاده کنید. پس از ناحیه انتخاب ناحیه ، فرمان Edit>Transform>Scale را اجرا نمایید. با اینکار پنجره ای پیرامون ناحیه انتخاب شده ایجاد می شود .

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی , آموزش تصویری فتوشاپ ابزار Free Transform ,



آموزش تصویری فتوشاپ گام نهم_ابزار براش
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 1819
نویسنده : alinn

آموزش ابزار براش فتوشاپ

photoshop

بسم تعالی

یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزار ها در نرم افزار فتوشاپ Brush می باشد . ابزاری که با قلم هایی که در اختیار طراح قرار میدهد کار را بسیار بسیار آسان می کند . در این بخش طریقه ایجاد کردن یک قلم و کاربا Brush را کامل توضیح می دهیم .برای شروع ابتدا فتوشاپ را باز کنید سپس ...

1. بر روی آیکون Brush  کلیک کرده یا شورتکات آن که حرف B می باشد از روی صفحه کلید بفشارید تا انتخاب شود .

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی , آموزش ابزار براش فتوشاپ , ابزار براش , براش ,



بازدید : 1892
نویسنده : alinn

آموزش تصویری ابزار انتخاب در فتوشاپ

photoshop

بسم تعالی

 

برش تصویر (Crop)
برش از اصلاحات هنری است که به بریدن بخش های ناخواسته تصویر و نگه داشتن قسمت مورد نظر اطلاق می گردد. در فتوشاپ با ابزارهای مختلفی می توانید یک قسمت از تصویر را انتخاب و به تصویر دیگرانتقال دهید.اما اصلی ترین ابزار برای برش تصویر ابزار Crop می باشد که می خواهیم در این درس به طور کامل برای شما توضیح دهیم .
ابزار Crop در شکل زیر نشان داده شده است .

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی ,



بازدید : 1815
نویسنده : alinn

آموزش تصویری ابزار انتخاب در فتوشاپ

photoshop

بسم تعالی

 

انتقال یا کپی ناحیه انتخاب شده
یکی از پر کاربرد ترین یا به نحوی اصلی ترین ابزار در نرم افزار طراحی فتوشاپ ، Move Tool بوده که در ادامه به توضیح و کاربرد آن اشاره خواهم کرد.کلید میانبر Move Tool حرف V می باشد . برای درک بهتر، یک عکس در فتوشاپ باز کنید ، حال با ابزار انتقال تصویر را به طرف های مختلف حرکت دهید یا می توانید یک ناحیه را Select کرده ، سپس آن را توسط ابزار Move که در شکل زیر نشان داده شده است به موقعیت دیگری انتقال داد .

 

ادامه ی مطلب

 


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی ,



بازدید : 1783
نویسنده : alinn

آموزش تصویری ابزار انتخاب در فتوشاپ

photoshop

بسم تعالی

 

ابزار انتخاب Magic Wand
با سومین بخش از ابزارهای انتخاب در فتوشاپ در خدمت شما هستیم. ابزار Magic Wand یکی دیگر از ابزارهای انتخاب می باشد .ابزار Magic Wand بر اساس مقادیر رنگ ، ناحیه ای را انتخاب می کند . به عبارت دیگر ابزار Magic Wand پیکسل های مجاوری که رنگ مشابهی دارند را انتخاب می کند . تولرانس در نوار Option میزان دقت را نشان می دهد،به شکل زیر توجه کنید :

 

ادامه ی مطلب

 


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی , ,



بازدید : 1733
نویسنده : alinn

آموزش تصویری ابزار انتخاب در فتوشاپ

photoshop

بسم تعالی

 

ابزار انتخاب Lasso
همانطورکه در بخش اول ملاحضه کردید ابزارهای Marquee  برای انتخاب ناحیه ای منظم بکار می روند.گاهی مواردی پیش می آید که میخواهید ناحیه ای غیر منظم را انتخاب کنید ، برای مثال می خواهید فردی  را از بین افزار در یک تصویر انتخاب کنید. برای این منظور از ابزارهای دیگری استفاده می شود.ابزارهای Lasso در شکل زیر نشان داده شده است .

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی ,



بازدید : 1812
نویسنده : alinn

آموزش تصویری ابزار انتخاب در فتوشاپ

photoshop

بسم تعالی

برای انتخاب بخشی از تصویر روشهای مختلفی وجود دارد .علت ارائه ابزارهای انتخاب مختلف، این است که ممکن است بخواهید در شرایط مختلف ، با استفاده از روشهای مختلف ، قسمتی از تصویر را انتخاب کنید.ابزارهای انتخاب در فتوشاپ ، امکان انتخاب تمام قسمتهای تصویر ، بخشی از آن و یا حتی یک پیکسل تنها از تصویر امکان پذیر می سازد. ابزارهای انتخاب در فتوشاپ در شکل زیر نمایش داده شده است .

 

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی ,



آموزش تصویری فتوشاپ گام هفتم_ساخت اکشن
نوشته شده در چهار شنبه 9 مهر 1393
بازدید : 1853
نویسنده : alinn

آموزش ساخت اکشن در فتوشاپ

phtoshop

بسم تعالی

همانطور که می‌دانید‌ Action‌ها بخشی ازنرم افزار طراحی  فتوشاپ هستند که می‌توانند دستورات به کار رفته در محیط برنامه را ضبط کنند تا دفعات بعد بتوان به راحتی از آنها استفاده کرد . Action های پیش فرض نرم افزار بسیار کاربردی و قابل استفاده می باشد اما در بعضی از موارد نیاز به ساخت Action هایی با امکانات دیگر داریم . به این نکته دقت داشته باشید که برخی اعمال ویرایشی وجود دارند که ممکن است در داخل Actionها به درستی کار نکند.برای فعال کردن پنل Actions در نوار ابزار بالای صفحه منوی Window را انتخاب و از لیست باز شده بر روی گزینه Actions کلیک کنید تا پالت فعال شود .

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ساخت اکشن , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی , ,



آموزش تصویری فتوشاپ گام ششم_ابزار خط کش
نوشته شده در یک شنبه 6 مهر 1393
بازدید : 3393
نویسنده : alinn

بسم تعالی

یکی از پر کاربردترین ابزار که در بیشتر آموزش ها نیز استفاده می شود ، اندازه گیری و مشخص کردن سایز یک تصویر جزم ملزمات طراحی می باشد . زمانیکه شما قصد طراحی یک کارت ویزیت یا یک بنر را داشته باشید همانطور که می دانید باید از هر طرف طرح در دست ساخت با ابزار خط کش یک خط به طرف داخل ترسیم کنید و آن را خط برش فرض کرده وطرح خود را در کادر ترسیم شده دنبال کنید . بسیار خوب وقت شما را بیشتر از این نمی گیرم و شما را با ابزار Ruler آشنا می کنم .

1. فتوشاپ را باز کرده و یک صفحه با ابعاد دلخواه ایجاد کنید .

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی , , آموزش خط کش در فتوشاپ ,



بازدید : 3126
نویسنده : alinn

بسم تعالی

درود و سلام به همه کاربران محتم و دوست داشتنی سایت!!! امروز با آموزش دو ابزار Paint   و Gradient tool   در خدمتتون هستیم .
کار با این دو ابزار تقریبا یکسان است فرقی که وجود دارد این است که ابزار Gradient دارای طیف رنگی می باشد یعنی شما می توانید چند رنگ را با هم در یک مسیر قرار  داده و در قسمت مشخص شده از آن استفاده کنید اما این قابلیت در ابزار Paint وجود ندارد . برای اینکه بهتر متوجه شوید به تصاویر زیر دقت کنید .

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش ابزار رنگ در فتوشاپ , ابزار رنگ , فتوشاپ , آموزش فتوشاپ , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش فتوشاپ حرفه ای , photoshop ,



بازدید : 2322
نویسنده : alinn

بسم تعالی

در قسمت اول آموزش ، نرم افزار فتوشاپ و کاربرد آن در طراحی را برای شما بازدید کنندگان عزیز به طور کامل توضیح دادیم، در این قسمت سعی داریم به معرفی و آموزش مهمترین قسمت نرم افزار یعنی جعبه ابزار آن بپردازیم .کلیه تصاویری که برای معرفی ابزار و کاربرد آن در زیر توضیح داده ایم طبق استاندارد شرکت ادوبی می باشد، تا در درس های بعدی که می خواهیداز ابزارها برای طراحی استفاده کنید ، راحت تر و با انتخاب درست از آنها بهره ببرید.در قسمت های مختلف سعی کرده ایم از توضیح اضافی پرهیز کرده تا شما در هنگام تمرینات دچار خستگی و دلزدگی نشوید.برای شروع فتوشاپ CS4 را باز کنید . در قسمت چپ جعبه ابزار فتوشاپ  را می بینید که می خواهیم با توجه به قسمت بندیهایی که در زیر مشخص کرده ایم ، کاربرد آنها را توضیح دهیم .

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ گام چهارم_آموزش جعبه ی ابزار , آموزش تصویری فتوشاپ آموزش جعبه ی ابزار , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار کاربردی فتوشاپ , فتو , شاپ , photoshop ,



بازدید : 3018
نویسنده : alinn

آموزش تصویری فتوشاپ-مدل رنگ

photoshop

بسم تعالی

مدل HSB
مدل رنگ HSB سه مشخصه اساسی از رنگ را توضیح میدهد :
Hue : عبارت است از رنگ منعکس شده یا انتقال داده شده از یک موضوع . این رنگ از طریق موقعیتش بر روی دایره رنگها

اندازه گیری می شودو با یک درجه بین 0 تا 360 درجه نشان داده می شود.
 Saturation : این موضوع بعضی وقت ها کروما (chroma) نامیده می شود و عبارت است از شدت یا خلوص یک رنگ .

اشباع (saturation) با مقدار خاکستری موجود در hue مشخص می گردد و بر حسب درصد از 5% (خاکستری) تا

100%(اشباع کامل)اندازه گیری می شود.در دایره استاندارد رنگها، اشباع از مرکز دایره تا لبه افزایش پیدا میکند .
Brightness : این موضوع روشنایی یا تیرگی رنگ را نشان میدهد و معمولا بر حسب درصد از 0% (سیاه) تا 100% (سفید)

اندازه گیری می شود .

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش رنگ ها در فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش تصویری فتوشاپ از مقدماتی تا پیشرفته , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش فتوشاپ پیشرفته , photoshop , ,