ترفندهای نرم افزار Word (قسمت دوم)
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
PaidVerts



ترفندهای نرم افزار Word (قسمت دوم)
نوشته شده در دو شنبه 19 آبان 1393
بازدید : 1194
نویسنده : alinn

4- وقتی در حال تایپ كردن یك متن انگلیسی هستید و به دنبال مترادف یك كلمه خاص می‌گردید، كافیست نشانگر را در كنار و یا در زیر كلمه مربوطه ببرید و كلیدهای Shift+F7 را فشار دهید. با اینكار فهرستی از كلمات مترادف آن كلمه خاص نمایش داده می‌شود. (مشروط بر اینکه دیکشنری پیش فرض ورد نصب شده باشد)

 

5- در پنجره Print Preview شما می‌توانید پیش از پرینت گرفتن، پیش نمایشی از فایل خود را ببینید. برای انجام تغییرات در همین صفحه، كافیست روی آیكون Magnifier كلیك نمائید تا اجازه تصحیح در متن به شما داده شود.

 

6- اگر می‌خواهید همزمان دو بخش مختلف از یك Document را ببینید، می‌توانید فایل مربوطه را در نرم‌افزار Word باز كرده، ماوس را بالای فلش موجود در بالای نوار لغزان نگه‌دارید تا نشانگر ماوس به شكل دو خط موازی با دو فلش در بالا و پائین آن درآید. آنگاه كلیك كرده و بدون رها كردن ماوس آنرا به سمت پائین بكشید. حال صفحه به دو قسمت تقسیم می‌شود كه در هر دو بخش همان فایل نمایش داده می‌شود و همزمان می‌توانید دو بخش مختلف فایل را ببینید و ویرایش كنید.

 

7- فرض كنید یك فایل طولانی دارید و پیدا كردن مطالب برایتان دشوار است، كافیست گزینه Document Map را از منوی View انتخاب كنید تا فهرستی از عناوین Document شما را نشان دهد. حال با كلیك بر هر عنوان به آن قسمت از فایل خود پرش می‌كنید.

 

 

تغيير حروف بزرگ به كوچك

چنانچه بخشی از متن و یا تمام آن با حروف بزرگ انگلیسی تایپ شده و تصمیم دارید آنها را به حروف كوچك تغییر دهید كافیست پس از انتخاب نوشته دكمه‌های Shift+F3 را همزمان فشار دهید، این فرمان سه حالت را برای شما نمایش می‌دهد:

1- كلیه حروف را كوچك کند.

2- كلیه حروف را بزرگ کند.

3- حروف اول كلمات را بزرگ کند.

 

 

امیدواریم مطالعه این دو مقاله باعث شود از این پس راندمان بیشتری در هنگام کار با نرم افزار ورد داشته باشید.

 

منبع:دانلود ایرانی

 

قسمت قبل ترفند word



:: موضوعات مرتبط: ترفند ها , ترفند نرم افزار , , ,
:: برچسب‌ها: ترفندهای word , آموزش استفاده بهتر از Word , آموزش Word , تکنیک های word , تکنیک های استفاده از Word , آموزش نرم افزار ورد ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: