آموزش جلوگیری از هک شدن
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
PaidVerts



آموزش جلوگیری از هک شدن
نوشته شده در دو شنبه 19 آبان 1393
بازدید : 1313
نویسنده : alinn

با اینکار اطلاعات شما به صورت رمز شده به سرور ایمیل فرستاده می شود و اگر کسی از Sniffing در بین انتقال اطلاعات استفاده کند نمی تواند اطلاعات شما را به سرقت برد.

 
8. استفاده از تروجان ها یکی از روشهای متداول هک کردن کاربران است. هرگز از شخصی در اتاق های چت عکس یا فایل دریافت نکنید. اگر کسی خواست عکسش را برایتان بفرستد از او بخواهید که عکسش را در پروفایلش بگذارد.
 
9. هنگام دانلود کردن برنامه ها سعی کنید از سایت های معتبر برنامه هایتان را دانلود کنید. و اگر هم ممکن نبود حتما از سایت مورد نظر اطمینان پیدا کنید و بعد از دانلود فایل ها را ویروس یابی کنید.
 
10. اگر نیازی به اطلاعات History مرورگر اینترنت خود ندارید هر از چند گاهی آن را پاک کنید. مخصوصا موقعی که در کافی نت و یا خانه دوستتان هستید.
 
11. KeyLogger ها برنامه های جاسوسی هستند که می توانند اطلاعات شما را ضبط و ثبت کنند. و بیشتر آنها این قابلیت را دارند که اطلاعات ثبت شده را هر چند روز یکبار به ایمیل شخص هکر بفرستند. حتی مثلا دوست شما روی سیستم خودش ممکن است KeyLogger نصب کرده باشد. و اگر شما هم امنیت را رعایت نکنید و با کامپیوتر او وارد حساب خود شوید، او میتواند بدون هیچ گونه زحمتی پسورد شما را به دست بیاورد. تا جایی که ممکن است از کامپیوتر سایر افراد برای ورود به حساب های کاربری خود استفاده نکنید.
 
12. هرگز برای اطلاعات مهم خود از کامپیوترهای عمومی استفاده نکنید. بعضی از افراد همین که اینترنت رایگان در جایی پیدا می کنند بدون هیچ گونه درنگی شروع به وارد کردن اطلاعات خود می کنند.
 
13. در انتخاب کافی نت ها دقت کافی به خرج دهید. مطمئن شوید که مافی نت مورد نظر مجوزهای لازم را دارد. ممکن است با یک اشتباه اطلاعاتتان به سرقت رود. (گزارش های زیادی در مورد سرقت اطلاعات افراد توسط صاحبان کافی نت ها منتشر شده است)
 
14. از یک برنامه آنتی ویروس و امنیتی Update شده استفاده کنید. اگر ویروس یاب شما به روز نباشد، ممکن است سیستم شما به محیطی مناسب برای انواع ویروس و تروجان و برنامه های مخرب تبدیل شود.
 
15. حتما از یک فایروال در سیستم خود استفاده کنید. ویروس یاب های معروف و شناخته شده معمولا فایروال های خوبی دارند.
 
16. سیستم عامل خود را همواره به روز نگه داشته و از انباشتگی فایل و فولدرهای بی استفاده در آن تا حد ممکن اجتناب نمایید.
 
17. برنامه های خود را همیشه آپدیت کنید. مخصوصا برنامه هایی که بیشتر با اینترنت سرو کار دارند.
 
18. از قرار دادن CD/DVD مشکوک و همچنین اتصال فلش مموری دیگران به سیستم خود پرهیز کنید.
 
19. همواره Task Maneger را بررسی کنید تا اگر برنامه مشکوکی در آن وجود داشت آن را غیر فعال کنید.
 
20. بسیاری از حملات امروزه از طریق مرورگرهای وب صورت می گیرد. لذا مرورگر خود را به روز نگه داشته و همواره از مرورگرهایی که امنیت بالایی دارند استفاده نمایید. 
 
21. داشتن یک آنتی تروجان به روز شده روی کامپیوتر، برای مقابله با تروجان ها مفید است. البته بیشتر آنتی ویروس های معتبر دارای سیستم آنتی تروجان نیز هستند.
 
22. توصیه می شود به هیچکس در فضای مجازی اعتماد نکنید، اعتماد شما ممکن است به قیمت هک شدن اطلاعاتتان تمام شود.
 
23. مهمتر از ابزار ها و برنامه های امنیتی، خود شما هستید. احتیاط و دقت یک کاربر با تجربه تا حد زیادی از هک شدن جلوگیری می کند.
 
24. اگر کسی قصد داشت از سیستم شما استفاده کند حتما کاربر Guest را فعال کنید تا از این User استفاده کند.
 
25. هنگام ایجاد ایمیل در سایت هایی مثل یاهو، گوگل و.... سوالات امنیتی که برای یادآوری رمز عبور شما مفید هستند را با دقت پاسخ داده و به خاطر بسپارید.
 
26. ایمیل هایی که حاوی پسورد و نام کاربری شما در سایتهای متفاوت می باشد (هنگام ریجستر کردن معمولا بعضی از سایتها برای شما میفرستند) را حتما پاک کنید. اگر این کار را نکنید، در صورت هک شدن ایمیل، هکر با یه تیر دو نشان می زند. 
 
27. هنگامی که در محل کار یا کافی نت هستید و اطلاعات مهمی روی صفحه مانیتور وجود دارد کامپیوترتان را ترک نکنید. ابتدا از تمام برنامه ها Logout کرده و خارج شوید. زیرا ممکن است شخصی در همین حین به اطلاعات مهم و شخصی شما دست پیدا کند.
 
 
شاید موارد بالا کمی ساده باشند، اما توجه به آنها میتواند تا 99 درصد از هک شدن شما جلوگیری کند.
 
همچنین توصیه میشود از نرم افزارهای امنیتی معتبر استفاده کنید. به دلیل مشکلات آپدیت برخی از آنتی ویروس ها، میتوانید از آنتی ویروس های رایگان استفاده کنید که بدون مشکل آپدیت میشوند.
 
منبع:دانلود ایرانی


:: موضوعات مرتبط: ترفند ها , مقالات , , ,
:: برچسب‌ها: ترفندهای مقابله با هک , آموزش مقابله با هک , تکنیک های مقابله با هک , امنیت , امنیت شبکه , امنیت اینترنت , آموزش جلوگیری از هک شدن , آموزش امنیت اینترنت , روش های مقابله با هک ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: