معرفی 10 دلیل اصلی هک شدن وب سایتها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
PaidVerts



معرفی 10 دلیل اصلی هک شدن وب سایتها
نوشته شده در دو شنبه 19 آبان 1393
بازدید : 1441
نویسنده : alinn

(نمونه آن چندی پیش دز سایت myspace اتفاق افتاده بود و هکری با استفاده از یک کرم اینترنتی پیغامی را در میلیونها صفحه کاربران این سایت نمایش داد)

6) Information leakage and improper error handling

همانطور که از نام این مشکل مشخص است زمانی که در خطاهای نرم افزار سایت به شکل مناسبی مدیریت نشوند در صفحات خطا اطلاعات مهمی نمایش داده شود که امکان سوء استفاده از آنها وجود داشته باشد.(نمونه ای از همین مشکل چندی پیش برای یکی از سایتهای فارسی نیز بوجود آمد و اطلاعات کاربری و کلمه عبور اتصال به بانک اطلاعات در زمان خطا نمایش داده می شد و باعث سوء استفاده و تغییر اطلاعات کاربران این سایت شد )

7) Broken authentication and session management

این مشکل در زمانی که نشست کاربر (Session) و کوکی اطلاعات مربوط به ورود کاربر به دلایلی به سرقت می رود یا به دلیلی نیمه کاره رها می شود ایجاد می شود. یکی از شیوه های جلوگیری از این مشکل رمز نگاری اطلاعات و استفاده SSL است.

8) Insecure cryptographic storage

این مشکل نیز چنانچه از عنوان آن مشخص است بدلیل اشتباه در رمزنگاری اطلاعات مهم (استفاده از کلید رمز ساده یا عدم رمز نگاری اطلاعات کلیدی) است.

9) Insecure communications

ارتباط ناامن نیز مانند مشکل قبلی است با این تفاوت که در لایه ارتباطات شبکه است.هکر در شرایطی میتواند اطلاعات در حال انتقال در شبکه را مشاهده کند و از این طریق به اطلاعات مهم نیز دست پیدا کند. همانند مشکل قبلی نیز استفاده از شیوه های رمزنگاری و SSL راه حل این مشکل است.

10) Failure to restrict URL access

برخی از صفحات سایتها (مانند صفحات بخش مدیریت سایت) می بایست تنها در اختیار کاربرانی با دسترسی خاص باشند.اگر دسترسی به این صفحات و پارارمترهای ارسالی آنها به شکل مناسبی حفاظت نشده باشد ممکن است هکرها آدرس این صفحات را حدس بزنند و به نحوی به آنها دسترسی پیدا کنند.

 

منبع:دانلود ایرانی



:: موضوعات مرتبط: وب , جلوگیری از هک وب , ,
:: برچسب‌ها: هک , هک شدن سایت , علت های هک شدن وب سایت , آموزش , نرم افزار , آموزش رایگان , دلایل اصلی هک شدن وب سایت , جلوگیری از هک شدن سایت ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: