آموزش 25 ترفند مفید و کاربردی در نرم افزار فتوشاپ
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
PaidVerts



بازدید : 1058
نویسنده : alinn

نکته 11 :
● خلاص شدن از پیکسل های لبه ای سیاه یا سفید :
اگر روی تصویری با ترکیبی از عکس های مختلف کار می کنید و تصویری را به آن اضافه می کنید که دارای زمینه سفید یا سیاه بوده است احتمالا لبه های آن دارای پیکسل های سفید یا سیاه است . برای خلاص شدن از این پیکسل ها از منوی Layer گزینه Matting و سپس بسته به رنگ مورد نظر یکی از گزینه های Remove White Matte یا Remove Black Matte را انتخاب کنید .

نکته 12 :
● RGB و CMYK را همزمان ببینید :
اگر در حال کار روی یک سند RGB هستید و می دانید که تصویر به منظور چاپ در آخر به حالت CMYK در خواهد آمد ، برای مشاهده تصویر نهایی در حالت CMYK و مقایسه آن با سند RGB فعلی می توانید از منوی Windows گزینه Document و سپس New Windows را انتخاب کنید . با این کار یک نمای دیگر از سند موجود باز می شود . به سند اصلی خود برگردید و به کار خود ادامه دهید . مشاهده می کنید که آنچه انجام می دهید روی سند CMYK شده نیز اعمال می شود .

نکته 13 :
● راهنما ی خط کشی را در محل دلخواه خود قرار دهید :
اگر محل دقیقی را که می خواهید خطوط راهنما را روی آنها قرار دهید می دانید می توانید با استفاده از منوی View و گزینه New Guide و وارد کردن محل قرارگیری آنها در کادر محاوره این خطوط را در محل دقیق خود قرار دهید .

نکته 14 :
● برگرداندن آخرین انتخاب :
اگر انتخابی انجام داده اید و سپس از انتخاب خارج شده اید و حال پس از انجام یک سری عملیات متوجه شده اید که به انتخاب خود نیاز دارید ، در صورتی که انتخاب دیگری پس از آن انجام نداده باشید می توانید با انتخاب Reselect از منوی Select آخرین انتخاب خود را ظاهر کنید .

نکته 15 :
● تولید کپی ها :
زمانی که دکمه یا زبانه یا هر چیز دیگری به وجود آوردید می توانید به سرعت آن را کپی کرده و به تعداد زیاد تکثیر کنید . ابتدا کلید Ctrl را نگه دارید و سپس روی لایه ای که می خواهید آن را کپی کنید کلیک نمائید . ( این کار انتخابی پیرامون هر آنچه در لایه است ایجاد می کند.) ، سپس Alt+Ctrl را نگه دارید و هر تعدادی که می خواهید درگ کنید .

نکته 16 :
● سریعترین راه از پیوند خارج کردن لایه ها :
اگر تعداد زیادی از لایه ها را به هم پیوند( Link ) کرده اید و می خواهید سریعا آنها را از حالت پیوند خارج کنید فقط کافی است کلید Alt را نگه دارید و مستقیما روی آیکن قلموی کوچک در دومین ستون کنار لایه فعال کلیک کنید . این کار بلافاصله تمام لایه های متصل شده به لایه مذبور را از حالت پیوند خارج می کند .

نکته 17 :
● برگشت به حالت های پیش فرض فوتوشاپ :
احساس می کنید که می خواهید تمام تنظیمات فوتوشاپ به حالتی که Adobe در ابتدا تنظیم کرده بود برگردد ؟ Shift+Alt+Ctrl را نگه دارید و سپس فوتوشاپ را ببندید .
یک کادر محاوره از شما می پرسد که آیا می خواهید تنظیمات فوتوشاپ به صورت پیش فرض برگردد .

نکته 18 :
● چطور متن های کوچک خود را بسازیم تا در وب واضح باشند :
این امکان که Anti Aliasing نام دارد در نوار Options ابزار تایپ قرار دارد که با دو عدد حرف A در کار یکدیگر نشان داده شده ست و حالت پیش فرض آن بر روی گزینه Sharp است . شما می توانید با تغییر این گزینه ها فونت کوچک خود را واضح تر کنید .

نکته 19 :
● ترسیم خطوط مستقیم :
اگر در ترسیم خطوط مستقیم با ابزارهای فوتوشاپ مشکل دارید در هنگام رسم این خطوط کلید Shift را نگه دارید .

نکته 20 :
● خط راهنمای خط کشی را تغییر جهت بدهید :
اگر یک خط راهنمای خط کشی افقی دارید و می خواهید سریعا آن را تبدیل به یک خط راهنمای عمودی نمائید کافی است کلید Alt را نگه داشته و بر روی خط راهنما کلیک کنید .

نکته21 :
● ایجاد لایه جدید در زیر لایه انتخابی :
کافی است هنگام کلید بر روی آیکن New Layer کلید Ctrl را نگه دارید .

نکته 22 :
● حذف لکه ها یا خراش های تصویر :
اگر تصویری دارید که سطح آن دارای لکه ، نقاط یا خراشهایی است یک ترفند کوچک برای حذف آنها وجود دارد . روی ابزار Blur کلیک کنید. در نوار Options میزان Opacity ابزار را روی 20 % تنظیم و حالت Blend را به Lighten تغییر دهید و شروع به نقاشی روی خراش ها کنید . پس از چند ضربه متوجه می شوید که خراش ها به تدریج ناپدید می شوند .

نکته 23 :
● ادغام لایه های مرئی در یک حرکت :
برای این کار کافی است کلید های Ctrl+Shift+E را همزمان فشار دهید .

نکته 24 :
● گردش روی تصویر :
در حالت Full Screen برای پرش به بالای تصویر کلید PageUp و برای پرش به پائین تصویر کلید PageDown را فشار دهید . برای پرش به سمت چپ تصویر کلید Ctrl+PageUP و برای پرش به سمت راست تصویر کلید Ctrl+PageDown را فشار دهید . برای پرش به گوشه بالای سمت چپ کلید Home و برای پرش به گوشه پائین سمت راست کلید End را فشار دهید .

نکته 25 :
● کنترل Tracking :
Tracking عبارت است از فضای بین یک گروه از حروف یا کلمات . برای تنگ کردن این فاصله به صورت بصری ( نه به صورت عددی ) یعنی حذف فاصله بین یک گروه از حروف ، ابزار Type را بردارید و متن را هایلایت کنید و سپس کلید جهت چپ + Alt را برای کم کردن فاصله و کلید جهت راست + Alt را برای اضافه کردن این فاصله فشار دهید .

 

منبع:دانلود ایرانی



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ترفند ها , ترفند نرم افزار , , ,
:: برچسب‌ها: فتوشاپ , آموزش فتوشاپ , Photoshop , آموزش ترفند های فتوشاپ , آموزش , نرم افزار , آموزش رایگان , ترفند های کاربردی در فتوشاپ ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
تنگ طه در تاریخ : 1393/9/9/dl-irani - - گفته است :
ترفندهاي جالبي بودن ممنون از مطالب خوبتون .
پاسخ:خواهش می کنم.نظر لطفتونه


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: