آموزش تصویری فتوشاپ گام پنجم_ابزار سطل رنگ
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
PaidVerts



بازدید : 3126
نویسنده : alinn

حال به این نکته دقت داشته باشید که شما نمی توانید تمام درصد رنگیهای مشخص در فتوشاپ را حفظ کرده و از آنها در طرح های مختلف استفاده کنید پس این سوال مطرح می شود که چگونه باید درصد رنگ دلخواه را برای ایده ای که می خواهید به یک تصویر تبدیل کنید را بدست آورید. دو روش وجود دارد : 1. کتاب درصد رنگیه فتوشاپ . 2. ابزار Info که با کلید F8 همانند تصویر زیر فعال میشود .

حال در تصویر زیر ببینید که چگونه وقتی قلم Info روی رنگ مشخص شده می رود درصد آن نشان داده می شود شما می توانید با به خاطر سپردن این سه عدد یا با یادداشت برداری از آن در طرح های خود استفاده کنید .

امیدوارم خسته نشده باشید ، کافیست همانند تصویر زیر بر روی پالت رنگ کلیک کنید تا مقدارهای تصاویر بالا را جایگزین کرده و از رنگ مورد نظر استفاده کنیم .

دو مربع مشکی رنگ که در تصویربالا مشاهده می کنید مربع اول foreground مربع دوم Background است .
 شما با کلیک بر روی مربع اول و وارد کردن مقدارهای مشخص شده ای که با ابزار Info بدست آورده اید می توانید به رنگ مورد نظر خود برسید .

Gradient Tool
همانطور که در بخش اول توضیح دادم ابزار Gradient دارای طیف رنگی با تنظیمات Linear.Redial.Angle.Reflected و Diamond می باشد که کاربرد هرکدام از آنها را تصویری برای شما توضیح می دهم.ابتدا ابزار را همانند تصویر زیر انتخاب کنید .

بر روی پالت انتخاب طیف رنگ کلیک کنید .
 1. در قسمت Presets می توانید طیف رنگی خود را انتخاب کنید .
 2. در قسمت Gradient Type می توانید با کلیک بر روی مربع های کوچک و باز شده صفحه Select stop color رنگ مورد نظر خود را انتخاب و در پالت رنگی استفاده کنید .
به این نکته دقت داشته باشید که برای حذف مربع های کوچک کافیست با موس درگ کرده و مربع  را به طرف بیرون کادر مستطیل شکل بکشید و برای اضافه کردن بر روی قسمت های مستطیل شکل کلیک کنید .

بسیار خوب در این قسمت نوع پخش رنگ ابزار Gradient را در پس زمینه های مختلف برای شما نشان میدهم .

Linear

Redial

Angle

Reflected

Diamond

در مرحله آخر هم فرق گزینه Opacity را در تصویر زیر مشاهده کنید .

 

 

منبع:دانلود ایرانی

درس بعد   -   درس قبل



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش ابزار رنگ در فتوشاپ , ابزار رنگ , فتوشاپ , آموزش فتوشاپ , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش فتوشاپ حرفه ای , photoshop ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: