آموزش تصویری فتوشاپ گام بیست و یکم_ ابزار Measure
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
PaidVerts



بازدید : 1812
نویسنده : alinn

•    تمامی موارد فوق در نوار options مربوط به ابزار Ruler Tool نیز می توانید مشاهده کنید .
برای اندازه گیری فاصله بین دو نقطه به صورت زیر عمل نمائید :
1-    ابزار Ruler Tool را انتخاب کنید .

2-    از یک نقطه به انتهای فاصله ای که می خواهید اندازه گیری کنید درگ نمائید. اگر در هنگام درگ کلید Shift را پایین نگه دارید حرکت مؤس در زاویه 0 ،45 و 90 درجه امکان پذیر خواهد بود .

3-    برای ادامه دادن خط اندازه گیری از انتهای خط اندازه گیری رسم شده کلید Alt را نگه داشته و درگ نمائید .
برای ویرایش یا جابجایی خط  اندازه گیری به روش زیر عمل کنید :
1-    ابزار Ruler Tool را انتخاب کنید .
2-    یکی از موارد زیر را انجام دهید :
•    برای تغییر اندازه خط اندازه گیری ،یکی از دو سر انتهایی آن را درگ کنید .
•    برای جابجایی خط اندازه گیری، اشاره گر را با فاصله از دو سر انتهایی خط بر روی خط قرار داده و خط را به بیرون از تصویر درگ کنید.برای از بین بردن خط می توانید بر روی دکمه clear از نوار options  نیز کلیک کنید .
•    برای از بین بردن خط اندازه گیری ،اشاره گر را با فاصله از دو سر انتهایی خط بر روی خط قرار داده و خط را به بیرون از تصویر درگ کنید .

استفاده از guides و grid
Guides به صورت خطهایی شناور بر روی تصویر ظاهر می شود و هنگام چاپ،چاپ نمی گردد.در فتوشاپ grid در حالت پیش فرض ،خطهای غیر قابل چاپ هستند اما می توانند به صورت نقاط ظاهر شوند.بهرحال هم خطوط guide و هم نقاط grid جهت کمک رسم استفاده می شوند .
برای اینکه امکانات select، امکان رسم و... به نقاط grid  و یا به شبکه guide قفل شوند می توانید از منوی View و از زیر گزینه snap to  انتخابهای Guides و Grid را انجام دهید .
برای ظاهر شدن شبکه guides  و نقاط grid از زیر منوی View/show گزینه های Grid و Guides را انتخاب نمایید. شکل زیر تصویر را با شبکه Grid نشان می دهد .

 

 

منبع:دانلود ایرانی

 

درس بعد  -  درس قبل



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , photoshop , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ ابزارهای انتخاب , آموزش فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش نرم افزار , آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا حرفه ای , آموزش فتوشاپ حرفه ای , آموزش فتوشاپ مقدماتی , آموزش نرم افزار کاربردی , آموزش ابزار های فتوشاپ ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: