پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
PaidVerts



ساخت شماره تماس فیلیپین برای شما در تمامی شبکات اجتماعی

کاملا قانونی- با پشتیبانی 24ساعته به مدت3ماه

3,000 تومان

ساخت شماره تماس آمریکا برای شما در تمامی شبکات اجتماعی

کاملا قانونی- با پشتیبانی 24ساعته به مدت3ماه

4,000 تومان

ساخت ربات اختصاصی تلگرام برای شما

+پشتیبانی روزانه تا 1ماه

1,000 تومان

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

بازدید : 1686
نویسنده : alinn

loxblog یکی دیگر از سیستم های وبلاگدهی معتبر برای ایرانیان می باشد.این سایت با ارائه ی حجم نا محدود برای دانلود و خدمات دیگر توانسته است طرفداران زیادی جذب خود کند.حال ما آموزش ساخت وبلاگ در این سیستم را برای شما گذاشته ایم.

برای گام اول به آدرس www.loxblog.com بروید یا بر روی آدرس کلیک کنید

سپس به این صفحه میرسید:

عکس

لطفا جهت دیدن ادامه ی این آموزش از دانلود ایرانی به ادامه ی مطلب بروید

به ادامه ی مطلب بروید

 


:: موضوعات مرتبط: وب , ساخت وبلاگ , ,
:: برچسب‌ها: نحوه ی ساخت وبلاگ در سیستم وبلاگ دهی لوکس بلاگ , ساخت وبلاگ , وبلاگ , چگونه یک وبلاگ بسازیم , چگونه در لوکس بلاگ وبلاگ بسازیم , لوکس بلاگ چیست , ساخت وبلاگ , ساخت سایت , ساخت وب سایت , آموزش ساخت وبلاگ در لوکس بلاگ , آموزش تصویری ساخت وبلاگ در لوکس بلاگ ,



وبلاگ چیست؟؟؟
نوشته شده در پنج شنبه 4 دی 1393
بازدید : 1247
نویسنده : alinn

وبلاگ چیست؟

چگونه وبلاگ بنویسیم؟

چگونه یک وبلاگ حرفه ای داشته باشیم؟

چگونه یک وبلاگ پربازدید داشته باشیم؟

موراد فوق تنها نمونه ای از مواردی است که ما می خواهیم به آن بپردازیم.

وبلاگ در اصطلاح اهالی وب به یک برگ نوشت برای نوشتن مطالبی که می خواهید بقیه ببینند می باشد.بعضی از سرویس هایی هستند که برای افرادی که می خواهند وبلاگ نویسی کنند این امکان را فراهم می کنند

عکس

لطفا جهت دیدن ادامه ی مطلب(وبلاگ چیست؟)به ادامه ی مطلب بروید

به ادامه ی مطلب بروید


:: موضوعات مرتبط: وب , ساخت وبلاگ , ,
:: برچسب‌ها: وبلاگ چیست؟ , چرا وبلاگ می نویسیم , وبلاگ , وبلاگ نویسی , آموزش وبلاگ نویسی , چگونه یک وبلاگ نویس حرفه ای شویم , وبلاگ نویس , چگونه وبلاگ بسازیم , سایت های ارائه دهنده ی خدمت وبلاگ , وبلاگ داری , وبلاگ , وبلاگ چه اهمیتی دارد , وبلاگ به چه دردی می خورد , وب , لاگ , دانلود ایرانی , مهارت وبلاگ نویسی , مهارت اینترنت ,



بازدید : 2049
نویسنده : alinn

امروزه ایرانیان موتور جست و جوی بومی را طراحی کرده اند که تمامی امکانات و متن آن فارسی می باشد و دارای قابلیت های زیر است:

نقشه،جست و جوی آهنگ،خبر،تصویر،ترجمه،علمی و از همه مهم تر بخش سادانا است.

در بخش سادانا شما می توانید شماره ی تمامی مراکز مهم را دریافت کنید،از وضعیت آب و هوا اطلاع پیدا کنید،قرآن بخوانید و بشنوید،کارهای خود را با ماشین حساب انجام دهید،در مورد هر دارو اطلاع کسب کنید،از اوقات شرعی اطلاع پیدا کنید،خواب های خود را تعبیر کنید،نمودار رسم کنید،فرهنگ معین و دیکشنری و آموزش آشپزی و مبدل تاریخ از دیگر امکانات این بخش می باشد

عکس

زیادی از آموزش دور شدیم.خوب شما صفحه ی اول این موتور جست و جو را باز کنید.جهت انجام این کار به آدرس http://parsijoo.ir بروید و یا کلیک کنید

عکس

و......

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , گوگل و وبلاگ ما , تبادل لینک , کد جاوا گذاری , بازدید وبلاگ , ساخت وبلاگ , جلوگیری از هک وب , , ,
:: برچسب‌ها: چگونه وبلاگ خود را در موتور جست و جوی ایرانی ثبت کنیم , چگونه بازدید خود را زیاد کنیم , چگونه سایت خود را در گوگل ثبت کینم , چگونه سایت خود را در موتور جست و جوی ایرانی ثبت کنیم , پارسی جو ,



چگونه رتبه ی وبلاگمان را در گوگل بالا ببریم؟؟
نوشته شده در چهار شنبه 21 آبان 1393
بازدید : 1175
نویسنده : alinn

بسم تعالی

رتبه ی وبلاگ در حال حاضر حرف اول را در داشتن وبلاگ یا وب سایت با بازدید بی نظیر و بالا می زند.رتبه ی گوگل خیلی دیر به دیر بروز می شود و خود شرکت بزرگ گوگل به این حرف اعتراف کرده و این را برای خودش یک نقص بزرگ می داند و برای بهتر کردن آن دست به کار نمی شود.

به هر حال ما نمی توانیم که کاری کنیم تا رتبه ی وبلاگمان زودتر بالا برود.

یکی دیگر از مشکلات بزرگ که ما با آن مواجه هستیم رقابت سنگین بر سر رتبه است.ما برای پیروزی در این رقابت بایدها و نباید هایی را برای شمامطرح می کنیم.که در صورت رعایت کردن آن انشاءالله رتبه دریافت خواهید کرد.

عواملی که باید رعایت کرد:

1-هرگز متنی را کپی برداری نکنید!!درحال حاضر گوگل یک امکان جدید راه انداخته است که وبلاگ ها یا وب سایت هایی که متن را از جاهای دیگر کپی می کنند پیدا کرده و آن ها را در لیست سیاه خود قرار می دهد و دیگر شما از گوگل رتبه ای دریافت نخواهید کرد.به تازگی شایعه هایی مطرح شده است که می گویند:در صورتی که شما متنی را از وبسایتی کپی کرده و به نت پد رایانه ی خود ببرید و آن سایت را به قول افراد برنامه نویس سی یو کنید(یعنی آن صفحه را ببندید)و سپس آن را بر روی وب خود ........

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , گوگل و وبلاگ ما , بازدید وبلاگ , ساخت وبلاگ , ,



بازدید : 1351
نویسنده : alinn

آموزش اشتراک گذاری (Share کردن) یک فولدر توسط خط فرمان

 

عکس

 

 

احتمالا همه شما با خط فرمان ویندوز آشنا هستید. به خط فرمان اصطلاحا Command Line یا CMD نیز گفته میشود. این محیط با تایپ دستور CMD در پنجره Run نمایش داده میشود.

 

آشنایی با دستورات خط فرمان، بیشتر به درد حرفه ای های ویندوز و یا افرادی که با شبکه سروکار دارند میخورد.

 

در این مطلب، نحوه اشتراک گذاری یا Share کردن یک فولدر توسط دستور خط فرمان را آموزش میدهیم.

 

حتما میدانید که برای به اشتراک گذاری یک فولدر در محیط ویندوز، باید روی آن کلیک راست کرده و از منوی Sharing این کار را انجام دهید. اشتراک گذاری یک فولدر، باعث میشود تا سایر کامپیوتر ها در یک شبکه Lan ، بتوانند به آن فولدر دسترسی داشته باشند.

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , ساخت وبلاگ , ترفند ها , ترفند ویندوز , مقالات , , ,
:: برچسب‌ها: خط فرمان , Command Line , آموزش دستورات خط فرمان ویندوز , آموزش CMD , آموزش اشتراک گذاری فولدر در شبکه , آموزش Share کردن ,



DNS چیست ؟
نوشته شده در دو شنبه 19 آبان 1393
بازدید : 1441
نویسنده : alinn

 

عکس

 

 

کلمه DNS ، مخفف Domain Name System یا "سیستم نام دامنه" است.

سیستم نام دامنه (DNS) یک سیستم پایگاه داده است که نام کامل دامنه یک کامپیوتر را به یک آدرس IP ترجمه میکند.


کامپیوترهای موجود در یک شبکه برای اتصال به یکدیگر از آدرسهای IP استفاده می کنند، ولی به یاد داشتن آدرس های IP کامپیوترهای یک شبکه برای افرادی که قصد اتصال به آنان را دارند بسیار دشوار است. مثلا به خاطر سپردن نام دامنه SarzaminDownload.com بسیار ساده تر از به خاطر سپردن آدرس IP نظیر آن (207.171.166.48) است. به همین علت اغلب ما برای اتصال به سایت ها، نام دامنه آن را وارد می کنیم. لذا DNS به شما امکان می دهد تا به جای استفاده از آدرس های عددی IP برای اتصال به یک کامپیوتر خاص در شبکه ای دیگر (یا برای دسترسی به یک سرویس راه دور)، با به کارگیری نام دامنه ای که به خاطر آوردن آن برای شما راحت تر است به آن کامپیوتر متصل شده یا از آن سرویس بهره بگیرید.

(برعکس عکس این مسئله، Reverse DNS یا rDNS نام دارد که آدرس IP را به نام دامنه متناظر ترجمه می کند)

هر سازمانی که دارای یک شبکه کامپیوتری است حداقل مجهز به یک سرور مرکزی است که پرس و جوهای DNS را کنترل و سازماندهی می کند. این سرور که Name Server نامیده می شود فهرستی از همه آدرس های IP اختصاص داده شده به کامپیوترهای موجود در آن شبکه را نگه می دارد. این سرور همچنین آدرس های IP  آن دسته از کامپیوترهای خارج از شبکه را که اخیرا مورد دسترسی قرار گرفته اند نیز نگه می دارد. هر کامپیوتر در هر شبکه باید مکان تنها یک Name Server  را بداند.

 

زمانی که کامپیوتر شما درخواست یک آدرس IP را می کند، بسته به اینکه آدرس IP درخواست شده در محدوده شبکه محلی شما قرار دارد یا خیر یکی از این سه حالت رخ می دهد:


حالت اول :  اگر آدرس IP درخواست شده به طور محلی ثبت شده است (مثلا این آدرس متعلق به یکی از کامپیوترهای  شبکه سازمان شماست) مستقیما پاسخی را از یکی از Name Server های محلی فهرست شده در تنظیمات Workstation خود دریافت خواهید داشت. در این حالت معمولا دریافت پاسخ یا خیلی کم طول می کشد یا به صورت کاملا بلادرنگ صورت می گیرد.

 

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , ساخت وبلاگ , ,
:: برچسب‌ها: آموزش شبکه , آموزش تنظیمات شبکه , آموزش DNS , آشنایی با سیستم نام دامنه , آموزش آدرس دهی IP در شبکه , آشنایی با Name Server ,



تکنیک های سئو: محتوا پادشاهی میکند!
نوشته شده در دو شنبه 19 آبان 1393
بازدید : 1391
نویسنده : alinn

تکنیک های سئو: محتوا پادشاهی میکند!

 

 

عکس

 

 

عبارت سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization است. معنی این عبارت، "بهینه سازی برای موتورهای جستجو" میباشد. و به مجموعه کارهایی گفته میشود که مدیر یک سایت باید انجام دهد تا سایتش در بالاترین رتبه نتایج نمایش داده شده در موتورهای جستجو قرار بگیرد.

 

هر موتور جستجوگری (مثل یاهو، گوگل، بینگ، و ...) از الگوریتم های مخصوص به خودشان برای درک محتوای سایت ها و ارتباط آن با عبارت های جستجو شده توسط کاربران استفاده میکنند. اما مدیران سایت ها هم میتوانند با بهینه سازی سایت خود، کاری کنند تا ورودی بیشتری از این موتورهای جستجو بگیرند.

 

گرفتن لینک از سایت های دیگر، ایجاد نقشه سایت (Site Map) استاندارد، آپدیت منظم سایت، استفاده صحیح از تگ ها، و ... از جمله این کارها هستند.

 

اما مهم ترین فاکتور، محتوای وب سایت است. به همین دلیل است که در علم سئو گفته میشود محتوا پادشاهی میکند. یعنی هرچه مطالب سایت شما بهتر و منحصر به فرد باشد (یعنی از جایی کپی برداری نشده باشد) ، موتورهای جستجو با سایت شما مهربان تر خواهند بود.

 

مشهورترین موتور جستجو، یعنی گوگل نیز همواره بر تولید محتوای مفید تاکید دارد و می گوید Content is King (محتوا پادشاهی میکند). یعنی این که تمام این سخت گیری ها و الگوریتم های جدید فقط بر سر این است که همه سعی کنند خودشان به تولید محتوای مفید بپردازند. در اکثر مقالات سئو و بهینه سازی به الگوریتم پاندا و پنگوئن پرداخته شده است. هدف پاندا و پنگوئن پیدا کردن مطالب مفید سایت ها و ارائه آن به بازدید کنندگان، و حذف سایت هایی با محتوای ضعیف در نتایج جستجو می باشد.

 ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , گوگل و وبلاگ ما , بازدید وبلاگ , ,
:: برچسب‌ها: آموزش سئو , مقاله آموزش سئو , آموزش افزایش رتبه سایت , آموزش بهینه سازی سایت برای موتور جستجو , آموزش SEO , آموزش افزایش رنک سایت در گوگل , آموزش سئو سایت , Seo Learning , آموزش تکنیک های سئو , مهم ترین فاکتوهای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو , سئو سایت برای گوگل پاندا , پنگوئن گوگل , بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل , سئو چیست , آموزش سکس , سکس , فیلم سوپر , عکس متحرک سوپر , عکس متحرک , سوپر ,



بهینه سازی نسخه چاپ در CSS3
نوشته شده در دو شنبه 19 آبان 1393
بازدید : 1241
نویسنده : alinn

بهینه سازی نسخه چاپ در CSS3

 

 

 

 

تا به حال برای خیلی از افراد hفاق افتاده که بخواهند صفحه ای را از سایتی چاپ کنند ولی وقتی که نسخه چاپی صفحه را مشاهده می کنند به آن خوبی و واضحی که در صفحه نمایش می بینند نیست.

در این مطلب آموزشی ما قصد داریم تا به شما آموزش دهیم تا چطور با استفاده از CSS3 نسخه چاپی وب سایت خود را گسترش دهید.

 

روش کار

 

1- تعریف چاپگر به جای نمایشگر به عنوان خروجی

محل نوشتن تنظیمات مربوط به چاپ را با استفاده از دستور media مشخص می کنیم:
 
    @media print { 
 }
 
2- حذف رنگ های اضافه
 
بسیاری از مرورگرها به صورت پیش فرض در زمان چاپ رنگ ها را مدیریت (معکوس) می کنند تا در مصرف تونر یا کارتریج پرینتر صرفه جویی شود. اما برای داشتن بهترین خروجی، بهتر است رنگ ها به صورت مجزا برای چاپ تعریف شوند.
 
   @media print {
    body {
    color: #000;
    background: #fff;
    }
    }
 
3- حذف اجزای اضافه در زمان چاپ
 
در یک صفحه سایت قسمت هایی وجود دارد که برای نمایشگر طراحی شده اند. مواردی مانند تبلیغات، منوی سایت، تصاویر زمینه و ... با توجه به نیاز بهتر است در زمان چاپ حذف شوند. 
دستورات display: none و background: none انتخاب های مناسبی برای حذف این موارد از نسخه چاپی هستند.
    /* Default styles */
     
    h1 {
    color: #fff;
    background: url("/banner.jpg");
    }
     
    @media print {
    h1 {
    color: #000;
    background: none;
    }
     
    nav, aside {
    display: none;
    }
    }
 
4- واحدهای اندازه گیری در چاپ
 
ادامه ی مطلب

:: موضوعات مرتبط: وب , ساخت وبلاگ , ,
:: برچسب‌ها: درست کردن نسخه چاپی با CSS , مقالات CSS , نکته های CSS3 , چاپ بهتر صفحات وب ,



شش تکنیک برای افزایش بازدید سایت
نوشته شده در دو شنبه 19 آبان 1393
بازدید : 1430
نویسنده : alinn

شش تکنیک برای افزایش بازدید سایت

 

 

 

 

 

اگر دارای سایت و یا وبلاگ هستید باید بدانید که تنها چیزی که سایت شما را زنده نگه می دارد بازدید کاربران است. هرچقدر هم سایت شما خوب، زیبا و پر محتوا باشد اما بازدید نداشته باشد سایت شما به هیچ دردی نخواهد خورد.

 

اما برای بالا بردن بازدید سایت تکنیک های بسیاری وجود دارد. ما برای شما شش تکنیک از تکنیک های افزایش بازدید سایت را آماده کرده ایم به صورت زیر می باشند.

 

 

1- مطالب خوب و تک
مطالب جدیدی که هیچ جا منتشر نشده اند را در وبسایتتان بنویسید. خوانندگان دوست ندارند که مطالب تکراری و قدیمی‌ را در یک سایت دیگر بخوانند. اگر آنها مطالب خوبی را درون وبسایت شما ببینند مسلما دفعه بعد هم به سایت شما سر خواهند زد.



2- به روز رسانی مستمر
بروزرسانی مستمر و دارای برنامه میتواند به جذب بازدید کننده و اشتیاق او برای بازگشت به سایت شما بیافزاید. برای این کار، مطالب زمان بندی شده بنویسید تا هر روز یا هر روز در میان، مطلب جدیدی برای بازدیدکنندگانی که هر روز به وبسایتتان سر میزنند داشته باشید.

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , گوگل و وبلاگ ما , ,
:: برچسب‌ها: ترفند های SEO , آموزش بالابردن بازدید سایت , آموزش بالابردن ترافیک سایت , آموزش نگهداری از سایت , روش های افزایش بازدید سایت ,



چگونه یک سایت خوب داشته باشیم
نوشته شده در دو شنبه 19 آبان 1393
بازدید : 1442
نویسنده : alinn

چگونه یک سایت خوب داشته باشیم

 

 

 

 

شاید بسیاری از افرادی که دارای وب سایت هستند نمی دانند که واقعا یک سایت خوب چه خصوصیت های دارد. یک وب سایت خوب باید بسیاری از نکات ریزی که ممکن است کاربران عادی به آن توجه نکنند را رعایت کرده باشد و از همه مهم تر سایت باید واقعا برای کاربران ساخته شده باشد نه برای موتورهای جستجو.

اما تا به حال این سوال را از خود کرده اید که چه ویژگی هایی باید سایت ما داشته باشد تا بتوانیم بگوییم سایت ما موفق است؟

 

 

دامنه مناسب

یک دامنه خوب بهترین راه به یاد ماندن است. خیلی ها فکر میکنند دامنه های 3 حرفی که آن 3 حرف عدد هم باشد خیلی خوب است. راحت در یاد کاربر میماند در صورتی که اینطور نیست بلکه سایتی دامنه اش در یاد کاربر میماند که با به یادآوردن آدرس سایت موضوع آنهم به خاطر بماند. یک مبحث مهم در سئو مرتبط بودن آدرس با محتوا است.

 

بگذارید با یک مثال ساده و کاربری موضوع را بهتر روشن کنیم. برای شما ممکن است پیش آمده باشد که در گوگل موضوعی را جستجو کنید و به سایت های مختلف بر بخورید. اما سایتی که اسم آن متناسب با موضوع باشد بیشتر نظر شما را جلب میکند. مثلا شما جستجو میکنید دانلود و با نتیجه ای به این شکل مواجه میشوید:

 

 

 

 

مشاهده میکنید که گوگل کلمه شما را شناسایی میکند و اسم سایت را به انگلیسی هم را نمایش میدهد. هماهنگی بین موضوع و اسم سایت، میتواند در جلب کاربران موثر باشد.

 

 

لوگو

شاید به نظر زیاد ضروری نباشد اما در واقع خیلی مهم است. لوگوی شما معرف سایت شماست. سایت بدون لوگو معنا ندارد زیرا لوگوی سایت به عنوان نشانی از سایت شما در همه جا خواهد بود و همیشه زمانی که یک بازدید کننده لوگوی شما را در سایتی دیگر میبیند سایت شما را به یاد می آورد.

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , گوگل و وبلاگ ما , ساخت وبلاگ , ,
:: برچسب‌ها: وب سایت های خوب , ویژگی های وب سایت های خوب , چطور سایت خوبی داشته باشیم , ویژگی های یک وبسایت خوب , بهینه سازی وب سایت , روش جلب بازدید کننده سایت ,



بازدید : 1349
نویسنده : alinn

آموزش قرار دادن آیکون در کنار اسم سایت یا وبلاگ (FavIcon)

 

 

 

حتما شما هم Icon یا شکلک هایی که در کنار عنوان سایت ها در مرورگر نمایش داده می شود را دیده اید. استفاده از این شکلک ها که به آن Favicon گفته می شود، علاوه بر زیبایی باعث مشخص شدن یک سایت در بین Tab های مختلف می شود.

 

اگر دوست دارید برای سایت یا وبلاگ خود Favicon ایجاد کنید، با این مقاله آموزشی همراه شوید.

 

مرحله اول :

قبل از هر چیز، باید آیکون یا شکلک مورد نظر خود را طراحی کنید. برنامه های زیادی برای طراحی آیکون وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. و یا می توانید از بین مجموعه آیکون های آماده، یکی را انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید که آیکون مورد نظر، باید در اندازه 32x32 پیکسل باشد. اگر آیکون مورد علاقه شما بزرگ تر از این اندازه بود، باید آن را ویرایش کرده و کوچک کنید.

 

از این سایت ها هم می توانید برای ایجاد Favicon استفاده کنید :

www.favicon.cc

tools.dynamicdrive.com/favicon

 

اسم آیکونی که می خواهید به عنوان Favicon استفاده کنید را favicon.ico قرار دهید.

 

 

مرحله دوم :

بعد از آماده کردن آیکون مورد نظر خود، باید آن را در فضایی در اینترنت آپلود کنید.

 

- اگر هاست مستقل برای سایت خود دارید، به راحتی فایل favicon.ico را در ریشه اصلی سایت خود در پوشه public_html قرار دهید.

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , کد جاوا گذاری , ساخت وبلاگ , ,
:: برچسب‌ها: favicon , آموزش استفاده از favicon , favicon چیست , آموزش قرار دادن آیکون در کنار اسم سایت , مشخصات آیکون برای favicon , آموزش ساخت favicon , روش ایجاد آیکون برای سایت , قرار دادن icon برای وبلاگ ,



بازدید : 1344
نویسنده : alinn

 آموزش روش ارتقا رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو

 


پیاده سازی یک استراتژی موثر و بلند مدت بازاریابی با موتورهای جستجوگر بدون توجه به خود سایت اصولا غیر ممکن است. لذا پی ریزی یک بنای مستحکم در خود سایت ضروری می نماید. SEO پروسه طراحی، نوشتن متون، کد کردن و برنامه نویسی کل وب سایت با هدف بالا بردن شانس دستیابی به رتبه های بالا در نتایج جستجو است. در واقع بهینه سازی وسیله ای برای کمک به مخاطبان بالقوه سایت تان است که وب سایت شما را بیابند.

پیاده سازی یک استراتژی بلندمدت بازاریابی نیاز به این دارد که سه مولفه اصلی زیر در هر صفحه سایتتان وجود داشته باشد:

● مولفه متن

● مولفه لینک

● مولفه محبوبیت

تمام موتورهای جستجوگر مهم از این سه مولفه در الگوریتم رتبه بندی خود بهره می گیرند. حالت ایده آل اینگونه خواهد بود که هر سه مولفه را تا بالاترین جایگاه ممکن بهینه سازی نماییم. این حالت در شکل زیر نمایش داده شده است.

اما در عمل تعداد کمی از صفحات می توانند به این حالت دست یابند. به طور کلی سایتها می توانند در یکی از حالات زیر دارای رتبه های مناسبی باشند:

● سایتهای دارای بالاترین حد بهینه سازی در هر سه مولفه اشاره شده.

● سایتهای دارای مولفه های محبوبیت و متن بالا اما مولفه لینک متوسط.

● سایتهای دارای مولفه متن و لینک متوسط اما محبوبیت بالا.

واضح است که سایت شما هر چقدر هم محبوب باشد اگر عبارت جستجو شده در آن موجود نباشد حتی در رتبه های آخر نتایج جستجو هم قرار نمی گیرد.

● مولفه متن:

موتورهای جستجوگر، کلمات و عبارتهای هر صفحه را بایگانی می کنند لذا برای عملکرد بهتر، شما باید کلمات دلخواه را در مکانهای مهم کدهای سایت خود قرار دهید.

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , گوگل و وبلاگ ما , ,
:: برچسب‌ها: سایت , آموزش , نرم افزار , آموزش رایگان , رتبه سایت , بالا بردن رتبه سایت , روش های افزایش رتبه سایت , راه های بالا بردن رتبه سایت در موتور های جستجو ,



معرفی 10 دلیل اصلی هک شدن وب سایتها
نوشته شده در دو شنبه 19 آبان 1393
بازدید : 1440
نویسنده : alinn

معرفی 10 دلیل اصلی هک شدن وب سایتها

 


هکرها معمولا از نواقص و عدم رعایت نکات امنیتی توسط طراحان سایتها و برنامه نویسان جهت نفوذ به سایتها استفاده میکنند مواردی که با کمی دقت قابل پیش بینی و رفع هستند. در ادامه در سایت سرزمین دانلود به برخی از مهمترین نواقص و موارد رایج در هک سایتها در سالهای اخیر اشاره می کنیم .امیدواریم با مطالعه این مقاله آموزشی بتوانید از سایت خود در برابر هکر ها محافظت کنید.

1) Cross site scripting یا XSS

این مشکل زمانی ایجاد می شود که اطلاعات ارسالی بین کاربران و سایت بدون بررسی و اعتبار سنجی لازم توسط نرم افزار سایت صورت گیرد. در این حالت هکرها میتوانند اسکریپتهایی را همراه اطلاعات به نرم افزار سایت تزریق کنند و این اسکریپتها هنگام نمایش اطلاعات در مرورگر دیگر کاربران سایت اجرا شده و مشکلاتی همچون سرقت اطلاعات نشست (Session) و دسترسی به اختیارات و اطلاعات دیگر کاربران و یا تغییر در صفحات سایت را ایجاد کند.

2) Injection flaws

در این شیوه هکر به همراه بخشی از اطلاعات یا پارامترهای ارسالی به سایت دستورات غیر مجازی که امکان خواندن،تغییر یا حذف یا درج اطلاعات جدید را فراهم میکند نیز تزریق میکند.یکی از معمول ترین این روشها SQL Injection است که امکان تغییر در اطلاعات و جداول بانک اطلاعاتی یا تغییر در درخواستها از بانک اطلاعات (مانند تعیین اعتبار کاربر و کلمه) را امکان پذیر میکند.

3) Malicious file execution

این مسئله به هکر ها اجازه اجرای برنامه یا کدی را میدهد که امکاناتی در تغییرات یا مشاهده اطلاعات یا حتی تحت کنترل گرفتن کل نرم افزار سایت یا سیستم را میدهد. این مشکل در سایتهایی که امکان ارسال فایل را به کاربران بدون بررسی ماهیت اطلاعات را می دهد اتفاق می افتد (مثلا ارسال یک اسکریپ PHP یا ASP به جای فایل تصویری توسط کاربر)

4) Insecure direct object reference

این مشکل عموما در دستکاری پارامترهای ارسالی به صفحات یا اطلاعات فرمهایی هست که بصورت مستقیم به فایل، جداول اطلاعاتی،فهرستها یا اطلاعات کلیدی اتفاق می افتد و امکان دسترسی یا تغییر فایلهای اطلاعاتی دیگر کاربران را ایجاد میکند. (مانند ارسال کد کاربر یا نام فایل مخصوص او بصورت پارامتر در آدرس صفحه که با تغییر آن امکان دسترسی یا تغییر در اطلاعات کاربر دیگری وجود خواهد داشت)

5) Cross site request forgery

در اینگونه حملات هکر کنترل مرورگر قربانی را یدست آورده و زمانی که وی وارد سایت (login) شده درخواستهای نادرستی را به سایت ارسال می کند................

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , جلوگیری از هک وب , ,
:: برچسب‌ها: هک , هک شدن سایت , علت های هک شدن وب سایت , آموزش , نرم افزار , آموزش رایگان , دلایل اصلی هک شدن وب سایت , جلوگیری از هک شدن سایت ,



بازدید : 1282
نویسنده : alinn

معرفی عواملی که باعث محبوب شدن یک وب سایت می شوند

 

 


راه ورود موتور جستجوگر به سایت شما چیست؟ این راه چیزی جز یک پیوند ناقابل از سایتهای دیگر نیست. اگر می خواهید موتور جستجوگر را به میهمانی سایتتان دعوت کنید باید راه را هم به وی نشان دهید و وی آدرس سایت شما را بداند. موتور جستجوگر بهانه های بسیاری برای نپذیرفتن این دعوت دارد زیرا در همان لحظه به سایتهای بسیار دیگری هم دعوت شده است! بنابراین باید در آدرس دادن نهایت دقت را انجام دهید. برای روشنتر شدن موضوع، چگونگی کارکرد موتور جستجوگر را با هم بررسی می کنیم. موتور جستجوگر چگونه کار می کند؟ طرز کار موتور جستجوگر به طور خلاصه بدین گونه است که آن یک آدرس وب را می یابد، آنرا دنبال می کند و به صفحه ای می رسد. محتوای آن صفحه را می خواند و پارامترهای آن را مشخص می کند. به عنوان مثال تعداد کلمات متن آن صفحه، حجم و تاریخ به روز رسانی آن، بعضی از پارامترهای آن صفحه است. سپس پارامترهای تعیین شده را به همراه آدرس آن صفحه به بایگانی موتور جستجوگر ارسال می کند و این اطلاعات در آنجا پس از فشرده سازی، ذخیره می گردد. حال اگر کاربری که دنبال چیزی می گردد کلماتی را جستجو کند، موتور جستجوگر در پایگاه داده ای که تشکیل داده است ابتدا تمام صفحات مرتبط با موضوع جستجو شده را می یابد و سپس مرتبط ترین را به عنوان اولین نتیجه جستجو و بقیه صفحات را بر اساس میزان ارتباط بعد از آن در اختیار کاربر قرار می دهد.

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , گوگل و وبلاگ ما , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت , سایت , طراحی سایت , آموزش , نرم افزار , آموزش رایگان , عوامل موفقیت سایت , راه های افزایش محبوبیت وب سایت , آموزش نکته های محبوبیت سایت ,



بازدید : 1357
نویسنده : alinn

معرفی 10 باور اشتباه در مورد نام دامنه وب سایت های اینترنتی

 

 


برای اکثر افرادی که همه روزه از اینترنت استفاده می کنند و وب سایت ها را نگاه می کنند، صنعت دامنه کماکان یک معما و ابهام می باشد. این مقاله سعی بر این دارد تا شما را با جنبه های کمتر شناخته شده این صنعت آگاه سازد و واقعیت باورهای متداول غلط در مورد نام های دامنه را برای شما بازگو کند.

1. تمام دامنه های خوب گرفته شده اند

طبق آخرین گزارش VeriSign در مورد صنغت دامنه، بیش از 80 میلیون نام دامنه ثبت شده COM وجود دارد. بنابراین توجیهی برای این باور رایج غلط وجود دارد، اما لازم است که به شما بگویم که این توجیه تا حد زیادی با حقیقت کامل فاصله دارد.

هنوز هم ممکن است که با استفاده از کلمات کلیدی، نام های دامنه ی دو و سه کلمه ای پرمحتوا و وزین ایجاد کرد. علاوه بر این، میلیون ها دامنه در این میان به زودی منقضی و در نتیجه دوباره موجود خواهند شد. ابزار های موجود برای تحقیق و فیلترینگ دامنه های منقضی شده همیشه اشتباه بودن این باور را اثبات می کنند.

2. پروفایل های اجتماعی جایگزین نام های دامنه خواهند شد

در محافل تبلیغاتی و بازاریابی صحبت هایی وجود داشته است که جذب کلان به شبکه های اجتماعی باعث می شود که کسب و کارها همگی با هم از ایجاد وب سایت های حقیقی صرف نظر کنند. اگر چه این مساله ممکن است برای تعداد بسیار اندکی از افراد تهی دست صدق کند، اما مزایای داشتن یک وب سایت به میزبانی خود به مراتب بیشتر از محبوبیت پروفایل های اجتماعی می باشد.

اگر توجه کنید، شبکه های اجتماعی منجر به افزایش تعداد وب سایت ها و کاربران اینترنت می شوند. یکی از ویژگی های رایج و شاخص پروفایل های اجتماعی، وحود مکانی برای برجسته ساختن آدرس وب سایت است.

3.COM نسبت به .NET ، .ORG و غیره دارای رتبه بالاتری در موتور های جستجو می باشد

این مساله یکی دیگر از باور های نادرست فریب دهنده است که دارای ذره ی بسیار اندکی از حقیقت می باشد که البته نیاز به شرح و توضیح دارد. طبق گفته سخنگوی گوگل Matt Cutts، پسوند های دامنه فاکتور کوچکی در الگوریتم رتبه بندی آنهم برای یکسری از کشور های مشخص می باشند.

از آنجایی که .COM معمولا مربوط به ایالات متحده می باشد، این پسوند دارای اولویت بیشتری نسبت به دامنه های با کد کشوری خارجی (مانند: .LY، .CO.UK، .CO.ZA و غیره) می باشد. با وجود این، .COM اولویتی نسبت به دیگر پسوند هایی که در ایالات متحده نیز استفاده می شوند (مانند: .NET، .ORG، .TV، .INFO، .CO و غیره) ندارد. همه این پسوند ها فرصت برابر برای بدست آوردن رتبه بالاتر برای کلمات کلیدی مورد نظر را دارند.

 

.........................................

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , گوگل و وبلاگ ما , ,
:: برچسب‌ها: دامنه , دامین , سایت , آموزش , نرم افزار , آموزش رایگان , باور های غلط در مورد دامنه , راهنمای انتخاب بهترین دامنه برای سایت , ترفند های طراحی سایت ,



بازدید : 1392
نویسنده : alinn

آشنایی با ساختار جدید جستجوی گوگل و نکات مهم در سئو

 

 


غول اینترنتی گوگل آنقدر توسعه پیدا کرده که استفاده از اینترنت بدون گوگل غیر ممکن شده است. بیشتر افرادی که با اینترنت کار می کنند صفحه سفید دوست داشتنی گوگل را به عنوان صفحه خانگی خود تنظیم می کنند و معمولا اولین صفحه ای که در اینترنت باز می کنند صفحه اول گوگل است. گوگل این محبوبیت روز افزون را مدیون سیستم جستجوی اینترنتی خود است که حتی یک روز هم برای توسعه آن بیکار نبوده.

 

گوگل در کنار سرویس جستجوی اینترنتی، صدها خدمات دیگر هم ارائه می دهد که سرویس Gmail، سایت خوان، گوگل پلاس، Google Earth و گوگل مپ از معروف ترین آنها هستند. گزافه نیست اگر بگوییم که گوگل دنیای جستجو در اینترنت را متحول کرده. به طوری که بر اساس آمار، به طور متوسط 70 درصد از ورودی های سایت های اینترنتی از طریق گوگل هستند.

 

وب مستر های ایرانی نیز همیشه توجه خاصی به گوگل داشته اند و همیشه سعی می کنند محتوای سایت های خود را طوری تنظیم کنند که بیشتر به مذاق گوگل خوش بیاید تا شاید کاربران بیشتری را روانه سایت آنها کند. یکی از چیزهایی که همیشه مورد توجه بوده است، کلمات کلیدی یا همان Keyword ها هستند.

 

اگر شما هم Webmaster یا مدیر سایت باشید، حتما تاکنون دقت خاصی را برای انتخاب کلمات و عبارات کلیدی در تگ ها یا همان برچسب ها داشته اید تا بتوانید از این طریق کاربران و بازدیدکنندگان را از طریق موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) جذب مطالب خود کنید...............

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , گوگل و وبلاگ ما , ,
:: برچسب‌ها: گوگل , جستجوی گوگل , پاندای گوگل , جستجوی مفهومی گوگل , اسپمر ها و گوگل , استفاده گوگل از هوش مصنوعی برای نتایج جستجو , سیستم جدید جستجوی مفهومی در گوگل , سئو، راه کار های سئو , افزایس بازدید سایت , Google Search , Seo Tips , Google Panda , ماشین جستجوی گوگل چطور کار می کند , روش کار گوگل ,



بازدید : 4419
نویسنده : alinn
بسم تعالی

در نوشته قبلی که در مورد ماهیت پیوند برگشتی و اهمیت آن صحبت کردیم، دیدیم که گرفتن آن بسیار حائز اهمیت است. شما باید بتوانید با استفاده از روش های اخلاقی اقدام به گرفتن پیوند برگشتی کنید. در این نوشته قصد دارم در مورد یکی از مهمترین راه های این کار، یعنی نوشتن مطلب با کیفیت صحبت کنم.

پیوند برگشتی با نوشتن مطلب باکیفیت

وبلاگ شما با نوشتن مطلب است که همواره سرزنده می ماند و می توانید آینده آن را روشن ببینید، البته به شرطی که اصولی بنویسید. به اصطلاح “مطلب پادشاه است”، بدین معنی که در وبلاگ شما مطالب، نقش پادشاه را برای موفقیت آن بازی می کنند. اگر می خواهید وبلاگی پربازدید داشته باشید، حتماً باید به نوشته های آن برسید و برای آن ارزش قائل شوید و قسمت اعظم زمان خود را بروی این بخش بگذارید.

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , تبادل لینک , ,



گذاشتن موسیقی در وبلاگ
نوشته شده در 3 مهر 1393
بازدید : 3167
نویسنده : alinn
بسم تعالی

خیلی از عزیزان وبلاگ نویس دوست دارند که بازدیدکنندگان وبلاگشان زمانی که در حال خواندن مطلب هستند، بیکار ننشینند! و موسیقی هم گوش دهند. اینجاست که این مطلب به درد این عزیزان خواهد خورد. در این مبحث به نحوه گذاشتن موسیقی در وبلاگ می‌پردازیم که برای مخاطبین قابل پخش باشد. معمولاً برای اضافه کردن امکاناتی که به طور طبیعی در وبلاگ موجود نیست، باید از کدهای آماده‌ای استفاده کنیم که در اینترنت فتّ و فراوان است.

پس برای این منظور اول بهتر است که عبارت کد موسیقی یا کد آهنگ برای وبلاگ را در موتور جستجو وارد کنید و به صفحاتی که به شما پیشنهاد می‌شود وارد شوید. کدهایی که به شما داده می‌شود از نوع جاوا اسکریپت هستند و به همین دلیل هم باید در بخش‌هایی از قسمت مدیریت وبلاگ وارد کنید که مخصوص همین کار هستند.

به دلیل اینکه بسیاری از افراد با قرار دادن کدهای جاوا اسکریپت مخرب سعی در انجام اعمال غیر اخلافی دارند، سیستم‌های وبلاگ‌دهی پارسی معمولاً مکانی خاص را برای گذاشتن کدهای جاوا اسکریپت در نظر می‌گیرند که مدیریت بروی آنها به صورت ساده‌تری انجام گیرد. پس مثلاً در بلاگفا شما باید از فهرست سمت راست “تنظیمات و دیگر امکانات > کدها و جاوا اسکریپت‌های اخصاصی کاربر” را انتخاب کنید. در جعبه‌ای که برایتان باز می‌شود باید کد آهنگ را بچسبانید (بهترین کار استفاده از دستورات Copy و Paste است). در سرویس‌های دیگر هم همین گونه است و فقط باید بخش کدهای خاص کاربر را پیدا کنید که در قسمت‌های مربوط به همان سیستم وبلاگ دهی در سایت بلاگینگ توضیحاتش داده شده است.

گذاشتن موسیقی در وبلاگ

 

ادامه ی مطلب


:: موضوعات مرتبط: وب , کد جاوا گذاری , ,
:: برچسب‌ها: چگونه موسیقی در وبلاگمان بگذاریم , موسیقی در وبلاگ , وبلاگ نویسی , چگونه آهنگ دل خواهمان را در وبلاگ بگذاریم ,



بازدید : 3140
نویسنده : alinn
بسم تعالی

می‌دانیم که وبلاگ به خاطر بازدیدکنندگان آن است که زنده است. اگر وبلاگی دارید که هیچ کس به آن سر نمی‌زند، پس برای چه زمان خود را به خاطر آن هدر می‌دهید! اما بهتر است بدانید که بازدیدکننده ها معمولاً از روش های مختلف به وبلاگ شما سر می زنند و چیزی که در اینجا مهم است این است که آنها را برای خود تا همیشه نگه دارید. که مسلماً باید آنها را راضی نگه دارید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که خودتان را جای آنها قرار دهید؛ اگر به یک سایت یا وبلاگ سر می زنید، از آن چه می خواهید؟ این سوالی باشد که هر روز در زمان نوشتن مقاله یا نوشته برای وبلاگ خود، باید از خودتان بپرسید.

پس، بعد از اینکه شخصی را به وبلاگ خود کشاندید، کار اصلی شما از الان شروع می‌شود که وی را نگه داشته و جزء بازدید کننده دائمی وبلاگ خود کنید. که خوب هیچ کاری زورکی نمی‌شود و باید وبلاگ شما چیزی برای او داشته باشد که شما به هدف خود برسید. برای این منظور به چند نکته کارا اشاره می‌کنیم که شما را در دائمی نگه داشتن مخاطبین‌تان یاری می‌کند.

چگونه بازدیدکنندگان وبلاگمان را نگه داریم؟

:: موضوعات مرتبط: وب , بازدید وبلاگ , ,
:: برچسب‌ها: چگونه بازدیدکنندگان وبلاگ مان را نگه داریم؟ , بازدید وبلاگ , چگونه بازدید وبلاگ را زیاد کنیم , چگونه بازدیدوبلاگمان را زیاد کنیم , چگونه بازدید زیاد کنیم , بازدید , روش زیاد کردن بازدید وبلاگ , فيلم سوپر , دانلود فيلم سوپر , مشاهده فيلم سوپر , نسخه جديد فيلم سوپر , دانلود سوپر , فيلم سوپر , فيلم اکشن سوپر , فيلم کمدي سوپر , فيلم قشنگ سوپر , فيلم جديد سوپر , فيلم هاي سوپر , پشت صحنه فيلم سوپر , تصاوير فيلم سوپر , بازيگر فيلم سوپر ,



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد